Avatar billede Brian_29 Praktikant
13. januar 2017 - 16:52 Der er 2 kommentarer

Macbook pro vil ikke starte

Hej, håber at der er en venlig sjæl der vil hjælpe.

Jeg ville opdatere min mac. Der kom en besked frem om at den skulle genstartes, det gjorde jeg så og så gik det ellers ned af bakke.

Når den nu starter op, kommer den hen til login, hvor jeg skriver kodeord, og så kommer der en bjælke nedenunder som viser at computeren tænker. Den bjælke bliver så fyldt ca halvt ud, og så går computeren ud.
Hvis jeg så starter op igen, så gør den bare det hele forfra.

Jeg har prøvet at nulstille PRAM, og det virker heller ikke.

Hvad F..... skal jeg stille op???

Mvh
Brian
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2017 - 17:12 #1
Start fra macOS-gendannelse ved at holde Kommando (?)-R nede, så snart du har tændt eller genstartet din Mac-computer. Du skal slippe tasten, når Apple-logoet vises.

Hvis du ikke kan starte fra macOS-gendannelse, skal du prøve at holde Alternativ-Kommando-R nede for at starte fra macOS-internetgendannelse*.
Avatar billede markbarner Praktikant
13. januar 2017 - 19:39 #2
Det er din FileVault der slår til. Det gør den hvis en tast holdes nede eller ved at lave reset pram. Koden du skal taste ind er din iCloud kode eller en firmware kode du selv har defineret. Ellers kontakt mig via MacGeni hvis du giver op. Det er en ret hæftig sikkerhedsforanstaltning, så tyve ikke kan få fat i dine data hvis de prøver at nulstille din mac.

Det er ikke sikkert at den løsning rasmus64745 kommer med men det er klart et forsøg værd også!