Avatar billede juhl Mester
16. januar 2017 - 12:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl i PVR optagelser på USB stick

Hej
Jeg har gennem flere år med stor fornøjelse optaget tv udsendelser vha. PVR funktionen på min Denver DVB-C boks på et USB 2.0 stick. På det sidste har jeg imidlertid oplevet, at nogle udsendelser, specielt i slutningen, bliver korrumperet forstået således, at lyd og billede ikke følges ad, at der er "knas" i afspilningen, og at afspilningen hopper noget frem og tilbage.
Det er periodisk, og jeg troede derfor, det kunne have noget med UBM stick'et at gøre, hvorfor jeg formaterede den. Det har imidlertid ikke hjulpet.
Er der nogen, der har samme oplevelse, og er der nogen, der ved, hvordan man undgår det?
Er det DVB-C boksen, USB stick'et eller noget helt tredje, det er galt med?
PFT
Avatar billede hemberg Forsker
16. januar 2017 - 20:14 #1
Der kan være rigtig mange muligheder. Jeg har selv "bøvlet" en del med den slags optagelser. Og min erfaring er at USB nøgler ikke egner sig specielt godt til formålet. Men det virker underligt at det har virket hos dig og at det nu pludseligt ikke virker. Jeg har et par forslag:

1) Da du har omformateret din usb nøgle. Har du formateret den med samme filsystem som da det virkede. (Fat eller NTFS).

2) En anden ting jeg også opdagede var at Windows, af en eller anden grund, ikke var særlig god til at håndtere de PVR optagelser. Jeg prøvede så at håndtere den via et Linux system (I mit tilfælde via usb-porten på min router). Og så virkede alt perfekt.

3) Hvis du nu ikke får den der usb stick til at fungere. Så kan den med fordel udskiftes med en SSD disk (Jeg kan måske hjælpe med en) med ekstern strømforsyning. Der er nemlig ikke ret meget power i de der DVB boks usb porte.

4) Endelig kan det også være selve filen der er problemet. Til det findes der et program (lavet af en tysker). Der hedder TS-Doctor.
https://www.cypheros.de/tsdoctor2_e.html
Det er virkeligt et hammer godt program til DVB TS filer. Specielt hvis det er noget der skal omkodes senere. Der er en masse værktøjer deriblandt også et sync værktøj. Det findes i en gratis prøveversion.

5) Endelig kan det selvfølgelig også være boksen. Jeg ved ikke med din boks. Men den boks jeg havde kunne også selv formatere det usb medie man indsatte. Det gav i nogle tilfælde et bedre resultat end hvis usb-nøglen blev formateret i Windows.
Avatar billede juhl Mester
17. januar 2017 - 10:50 #2
Tak for de mange input. Der er noget at gå i gang med.

Jeg vil starte med at formattere USB'en med DVB boksen og se, hvordan det går.
Dit forslag med en SSD disk virker også fornuftigt. Det bliver nok næste skridt, hvis problemet varer ved.

Tak for hjælpen.
Avatar billede hemberg Forsker
04. februar 2017 - 17:29 #3
Er der kommet noget resultat??
Avatar billede juhl Mester
17. februar 2017 - 10:22 #4
Hej.
Vi har ikke haft problemet efterfølgende, men vi har heller ikke brugt PVR optageren så meget. Vi satser på, det har løst problemet.
Avatar billede juhl Mester
28. februar 2017 - 18:22 #5
Så var den alligevel gal igen. Hamilton 2 var korrumperet, - primært i starten. Så nu kommer der en ny USB stick i boksen. Hvis det ikke hjælper, må den ud :-(
Og så håber man igen på det bedste :-)