Avatar billede nfssister Forsker
19. januar 2017 - 16:13 Der er 4 kommentarer

Synology DS213j og DS216j

Jeg er lidt forvirret her.

Jeg har en DS213j som har kørt i 2 år uden problemer, men nu vil jeg have backup af den. Så har købt en DS216j.
Jeg kan på min DS213j der kører med sidste version af DSM, kan jeg vælge noget der hedder backup og kopiering, den kan lige nøjagtig det jeg skal bruge.

Men på min DS216j kan jeg IKKE finde dette program, og har forsøgt at finde et alternativ i store'en, men det har ikke givet noget.

Er det bare mig der ikke kan søge/finde backup og kopiering i DS216j ?
Kan faktisk ikke engang finde det punkt på boksen hvor jeg slår backuptjensten til så den er søgbar. Håber der er nogle der kan hjælpe :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. januar 2017 - 16:47 #1
Det burde ikke længere hedde "Backup og Kopiering", men "Hyper Backup".

Det er en del år siden de ændrede til at være en installationspakke, man selv skulle ind og installere - og for 1-2 år siden skiftede den så navn til Hyper Backup.

Prøv at gå ind i Pakkecenter på din DS216j og se, om ikke du kan finde noget "backup" der inde... - du skal så nok opgradere din 213´er til HyperBackup, hvis du vil være helt sikker på at de opfører sig ens.
Avatar billede nfssister Forsker
19. januar 2017 - 17:10 #2
Det er netop i min DS213j at jeg har backup & kopiering, og der kan jeg ikke finde hyper backup i store'en på den.

Kan til gengæld ikke finde Backup & kopiering på DS216j, men kan hente app'en hyper backup der.

Problemet er så at det er min DS216j er der er destinationen. Det kan jeg heller ikke finde og slå til, den står som om den er klient.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2017 - 08:35 #3
Det lyder godt nok sært - prøv evt. at oprette en sag hos Synology - hvis 213´eren er på DSM6, burde du kunne finde det som HyperBackup i pakkecenteret.

Jeg har en tilsvarende opsæting, der desværre er så gammel, at den er migreret fra det gamle til det ny - men kører fortsat upåklageligt... - så jeg er ret sikker på gammel og ny er kompatibel, men opsætningen kan være led at lure.

Jeg vil gerne se i mit eget set-up, men får ikke tid før næste uge.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. januar 2017 - 12:00 #4
Så har jeg haft tiden til at se på mine, og har også bragt en gammel DS211 op at køre, for at sammenligne.

Efter opdagering til DSM6, blev Backup fjernet fra DS211´eren, men HyperBackup kunne installeres fra pakkecenter. Begge enheder kører derfor HyperBackup uden problemer.

Jeg har så også en DS210´er ståene i en spejderhytte, som netop kører backup til min egen via den gamle "backup og Kopiering"... - det kører helt uden problemer op mod min 415´er. Så vidt jeg husker er det eneste jeg har forberedt på destinationen, at oprette en delt mappe, tildele rettigheder til "backup brugeren" (som jeg selv har lavet - eller rettere, jeg benytter en eksisterende konto), og så åbnet for de relevante porte i routeren (port forward til NAS´en) - du kan se portene her: https://www.synology.com/da-dk/knowledgebase/DSM/tutorial/General/What_network_ports_are_used_by_Synology_services

På sourcen i spejderhytten har jeg så oprettet backup opgaven med destination på hjemmeNAS´en - og så har det egentlig bare kørt...