Avatar billede Nils Erik Jensen Juniormester
19. januar 2017 - 18:00 Der er 3 kommentarer

Fejl under opstart

Jeg har en acer aspire x3995 når der tændes for strømmer lyder der 4 dyt og så sker der ikke mere. hvad skyldtes det??
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2017 - 19:38 #1
Det kan være flere ting. Hvis du har mere en 1 ramblok, så prøv at tage den ene ud på skift. Det er selvfølgelig ikke nemt hvis det er en bærbar.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2017 - 08:21 #2
Din BIOS forsøger at sende dig en fejlkode med de 4 bip - disse koder kan slås op, afhængig af producenten af din BIOS: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Nu er der tilfældigvis kun én der hedder noget med 4 alene - det er under AMI bios, der fortæller:

Your computer has memory problems. First check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. First check your SIMM's. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks that your CPU finds its first 64K of base memory in. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all your memory tests good, you probably need to buy another motherboard.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 11:53 #3
ram kan gå løst:

#1 tag ram ud, og sæt det 100% ordentligt i igen
stadig fejl ? = det er defekt.

#2 der ligger alt man skal bruge på Hiren's Boot CD - der er et program på der kan teste hele maskinen og finde fejl. nemlig også RAM. ---du skal lave hirens boot cd om til en bootable USB stick, der er vejlidning på hjemmesiden.  så boot din pc og gå i BIOS, så du kan boote fra sticken. kan du ikke det: så kan du ingenting :)

-kun hvis den allerede er sat til at boote fra USB først, hvis der er noget sat i