Avatar billede Louise Juniormester
22. januar 2017 - 12:27 Der er 8 kommentarer

Ekstern harddisk.

Hej jeg har i julegave fået en ny ekstern harddisk, modellen hedder seagate expansion 4tb. Mit problem er så at når jeg tilslutter den til min mac fordi jeg vil begynde at overføre filer står der følgende: Computeren kan ikke læse den disk, du har tilsluttet.
Og kan ikke se hvordan jeg skal omforme den for at den vil arbejde sammen med min macbook pro. Er der nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. januar 2017 - 13:11 #1
Hej. Det gør du i værktøjet "Disk Utility":
http://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=1362
Avatar billede Louise Juniormester
22. januar 2017 - 13:29 #2
Men der er bare det problem at den slet ikke kommer frem så man kan gøre det der står bare den ikke kan læses...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. januar 2017 - 13:55 #3
Kan du komme til at teste den sammen med en Windows-PC, blot så vi kan få bekræftet at disken er ok og USB fungerer som det skal?
Avatar billede INK Ekspert
22. januar 2017 - 18:01 #4
Mac registrerer åbenbart, at du tilslutter disken. Har du forsøgt at køre programmet disk utility som nævnt i #1 ? Her skulle den så dukke op.
Avatar billede Louise Juniormester
22. januar 2017 - 18:36 #5
Når jeg søger på det kommer der en lille boks op hvor der står alt muligt men jeg kan intet ændre
Avatar billede INK Ekspert
22. januar 2017 - 19:53 #6
Kan du se disken i programmet disk utility ?
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2017 - 20:16 #7
diske skal "importeres"/opdages, både af mac og pc.

istedet for alt det pjat, og du kan ikke få det til at virke:
sæt den til en vens MAC, og formatter den til MAC format der ?

det SKAL virke med apples program, men den med at computere ikke vil opdage diske, er typisk...    man er aldrig blevet enig om nogen standard, og kun en person fysisk til stede kan hjælpe, når det ikke virker.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. januar 2017 - 09:28 #8
Kan du ikke lige give os lidt af det, der står i den boks, der dukker op?