Avatar billede 450025 Ekspert
25. januar 2017 - 05:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mere Lagringsplass. (Ekstern Harddisk.)

Ole_Madsen.
Du skrev: Den PC du har valgt, lyder fin.
ASUS Vivo PC VM62
Core i5-4210U, 4GB RAM, 128GB SSD, WiFi, Windows 10 Home
Takk for Svaret ditt Ole_ Madsen  jeg tenker? svaret ditt har jeg tro på 8GB Ram. Ram da mener lagring?
Har funnet denne på Ebay: Vil Denne være ok og et bedre valg for meg?
Intel Mini PC / Quad Core / 8GB DDR3 RAM / 120GB SSD / Windows 10 PROFESSIONAL.

Jeg har bosteds adresse Thailand, er helt avskåret fra å bruke Komplet DK for mine valg, dem sender ikke varen over landegrensen, dem godtar ikke mine betalings kort på grunn av Bosted. Thailand.

Bruke Familie, Venner, som ikke har peiling på data etc (nei det blir som å bruke Tredieparts program på data) Styr unna.

Takk for hjelpen Ole,Madsen et flott sted å stille sine spørsmål Takk.

Arne fra Thailand. (Hanto 24.)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. januar 2017 - 09:08 #1
De 8GB var, hvis jeg selv skulle bruge den. Bruger du kun få programmer af gangen, vil du nok kunne klare dig med 4. Men en gang imellem sker det jo, at man skal lave lidt mere end normalt - eks. undersøge og sammenligne en masse hjemmesider, samtidig med at man skriver, og så kan 4GB hurtigt blive en begrænsning.

En anden begrænsning kan være din harddisk på de ca. 120GB. Windows og programmer fylder typisk 30-40GB, så du har egentlig kun ca. 80GB til data. Det er jo rigeligt hvis du ikke gemmer film og billeder, men bliver hurtigt meget lidt, hvis du ikke har andre steder at gemme sådanne data.

Så det du skal kigge på til almindelig "hjemme/kontor" brug er 4-8GB RAM, 120-250GB Harddisk (SSD Harddisk er klart at foretrække, men også dyrest).

Selve CPU´en er ikke så væsentlig, hvis ikke du skal spille eller arbejde i store, tunge programmer, men lad være at vælge den billigste du kan finde - Intel i5 og "Quad Core" lyder rigtig fint.

Og så skal du selvfølgelig have de andre funktioner på plads - WiFi, Bluetooth, DVD-drev (brænder?), størrelsen på skærm, skal tastetur have nummerisk keypad o.s.v.

Det giver selvfølgelig en hel masse for dig at tænke over - men uden at jeg ved hvad du skal bruge den til, tror jeg du bliver tilfreds med begge de forslag du har fundet. HVIS det skulle vise sig at der er for lidt RAM eller Harddisk, kan du altid købe ekstra.
25. januar 2017 - 09:16 #2
HEJ,

Jeg kender ikke dit valg af maskine, så det er muligt at dette ikke er relevant.

OLE_MADSEN (#1) giver en masse fornuftige og gode råd, som ikke kræver yderligere kommentarer.

Men vælger du at købe en LAP-TOP, sørg for at få en DOCKING-STATION (DS) med i købet, der er muligheder og funktioner i en sådan DS, du måske ikke har brug for lige NU, men de vil komme senere (hvis du har dem!)

KRISTIAN
Avatar billede 450025 Ekspert
25. januar 2017 - 11:38 #3
Ole_Madsen
Nu kom du med masse nyttig Takk, (hvis du selv skulle bruke den 8GB,)

Hei da fikk jeg svar på noe jeg ikke visste, jeg jobber nok til tider med flere ting, Laptoppen jeg har sitter der jo bare SSD 128 GB rask ja, men begrensning helt klart.
Jeg er flink til å lagre  i Skyen,  nå blir den historie, men SSD lever videre som ekstern disk, kan jo ikke kaste den, er nesten ny.

Derfor denne, Intel Mini PC / Quad Core / 8GB DDR3 RAM / 120GB SSD / Windows 10 PROFESSIONAL.

Data og meg Amatør jeg, selv lært  og jeg kan Takke alle ute for at jeg kan det jeg kan i dag inkl deg også Ole, en Hobby min første data ble starta opp med 98 versjon, i dag Win10 Pro.

Hoved dataen  får ingen røre, kjerringa bruker Laptoppen, nå får hun ny, ute på Terassen har jeg en 13 tom Dell for musikk småting etc, også den med Win10.
Men selv der småjobber jeg, der kommer eldre som bor her, dem å data.
Ok Win10 skapte nok lidt problemer  i starten jeg sa vent er du fornøydt med det du har bruk det, ikke bytt? Vent.

Å nei første dagen lasta ned Gratis Win10, (Gratis) noen har jeg hjulpet tilbake, andre har forbanna det programmet  Microsoft har laga Win10,  Microsoft satte i gang selv uten videre og hørte noen skreik hjelp?

Ta det med ro sa jeg jeg hjelper deg kom hitt. Ingen katastrofe.
Tenk om folk hadde lært å rydde holde orden? Lært å lese før dem laster ned? 8.1 var et godt program, XP også men Win10 er utrolig Bra og det blir bedre.

Nå glir jeg lidt ut her fra mitt egentlige spørsmål Sorry,  men dette er artig og når man får god hjelp også herlig. Takk  Ole_Madsen
??????.
snestrup2000
Kristian var også inne her det gjaldt Docking-Stasjon (DS) der er jeg helt blank, det må jeg undersøke lidt om på nettet nu men Takk Kristian jeg skal sjekke det.

Takk begge 2 her inne er mye nyttig stoff jeg er jo ny her, et flott sted for en Amatør som meg. Ha en fin dag hjemme i Denmark.

Arne fra Thailand  (Hanto 24)