Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2017 - 21:11 Der er 2 kommentarer

Online portal - hvordan kommer jeg i gang?

Hej
Jeg går i tankerne om at udvikle en portal. Jeg regner med at bruge Wordpress til det grove arbejde, men så tænkte jeg om man kunne tilføje nogle ting i det valgte Wordpress tema.

Det jeg tænker man skal tilføje, er noget hvor man logger ind på sin egen profil, og derefter kan ændre på sin egen side, og når man ændre på sin egen side, vil ændringerne blive vist for besøgende på hjemmesiden.

Jeg er ret nybegynder i kodning og sådan, men jeg kan forestille mig at det er PHP jeg skal kode det i.
Jeg skriver enlig herinde, da jeg vil høre nogle erfarende personer efter, hvordan jeg kommer igang. Det er måske lige hardcore nok at begynde med det projekt som det første, men er der noget man kan gøre for at lære det nemmest?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2017 - 17:15 #1
Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede Kallesen Juniormester
30. januar 2017 - 16:52 #2
Velkommen til.

Jeg har selv været rusten i nogle år, og udelukkende kodet til behov, men for nogle uger siden skete det noget på mit job, at jeg gik igang med at kode igen. Det resulterede i at jeg lærte en vigtig lektie; FORSTÅELSE .. Kan du ikke gennemskue/læse hvad en PHP sætning giver dig, og hvordan du evt. splitter den op, så er det meget nemt at starte med f.eks HTML5 og CSS så har du grundværdierne i hvordan man programmere noget der minder om PHP. Der er MANGE løsninger til hvad man kan kode i. Så lad os starte fra begyndelsen, hvad kan du, hvor vil du hen, og hvad er det HELT præcis du ønsker at lave?

Lave et mindmap til a lá dette:

Jeg har:

Design, webserver, domæne men jeg skal have dette:

Programmering
-- PHP
----- MySQL
-------- Java Script
------------- Bootstrap Design

Hvad skal min programmering indeholde:
Frontend (DESIGN)
--- Backend (Brugeradgang)
-------- Backend (Adminadgang)
--------------Backend (Redigering af egen side)

Kom med sådan noget, så kan vi lige skrives ved omkring hvad du senere hen kan nå, hvad du vil gennemføre, og hvad du med sikkerhed skal bruge krudt på før noget andet.

Jeg er mentor/coach/performer booster i min dagligdag, og ved hvordan man skal starte projekter op, og vedligeholde ens gejst. Så jeg vil gerne stå lidt til rådighed i min fritid.

God vind :)