Avatar billede Jens P. Mester
26. januar 2017 - 20:57 Der er 6 kommentarer

Eboks vil ikke vise dokumenter

Bruger Samsung tablet. Er oprettet som bruger af E-boks.
Har indtil nu virket upåklageligt.
Når jeg vil åbne et dokument kommer der en pil op i øverste venstre hjørne af skærmen. Da jeg i dag aktiverede pilen og skulle åbne dokumentet blev jeg spurgt om det skulle være i Internet eller Office Suite og vist en 3. mulighed. Jeg valgte Internet og nu vises det som små tekstblokke i venstre side af skærmen og benævnes som PDF.
Hvordan kan jeg komme til at se mine dokumenter på en rigtig og læselig måde?
Avatar billede Nina Forsker
27. januar 2017 - 08:09 #1
Hej Jens,

Du kunne jo hente Adobe Acrobat ned fra Play Store, når den så beder dig om at vælge et program, så vælger du den. :)

Mvh. Nina
Avatar billede Jens P. Mester
27. januar 2017 - 10:50 #2
Hej Nina

Tak for dit svar. Problemet er at jeg ikke længere bliver spurgt hvilket program jeg vil vælge. Ved du hvordan man får mulighed for det på en Samsung tablet?

Venlig hilsen Jens P.
Avatar billede Nina Forsker
27. januar 2017 - 10:57 #3
Hej Jens,

Prøv at åbne settings, gå til Apps, vælge den app du bruger til at benytte e-boks. Scroll ned til Åben med standard eller "Launch by default" Tryk på slet standard.

Er ikke helt sikker på om det hedder præcis det på dansk, så hvis du ikke kan finde det så får du den Engelske version.
Settings -> Apps -> The app that is currently the default launcher for a certain file type -> Scroll to "Launch by Default" -> Tap "Clear Defaults"

Håber det hjalp,

Mvh. Nina
Avatar billede Jens P. Mester
27. januar 2017 - 11:35 #4
Jeg forstår godt dit svar. Men jeg bruger Eboks ved at gå på internettet og åbne den.

Og når så kan se den post der er kommet til mig og aktiverer en af posterne står der nederst på skærmen at den bliver downloadet. Det kan ses ved at der i øverste venstre hjørne er en pil nedad. Når jeg tager fat i toppen af min maskine og trækker ned kan se bjælkerne med de ting der er symboler for i øverste venstre hjørne. Når jeg trykker på den bjælke vedr. et dokument fra Eboks blev jeg tidligere spurgt hvordan jeg ville åbne det. Men nu åbner den bare og det billede der kommer frem er bare nogle uforståelige tekster ud i venstre side af billedet. Ved du hvordan man igen får lov til at vælge selv?
Avatar billede Nina Forsker
27. januar 2017 - 11:38 #5
Kan du ikke fjerne åben standarder på din internets app?
Avatar billede Jens P. Mester
27. januar 2017 - 16:48 #6
Hej igen. Nu har jeg fået fjernet åben standard og nu får jeg en boks frem når jeg vil downloade men stadig med de samme 4 valgmuligheder, men ingen Acrobat. Jeg har hentet Acrobat fra Play Store men hvordan får jeg den ind i boksen så jeg kan vælge den når jeg vil downloade?
Jeg er glad for din assistance og håber du kan hjælpe mig helt i mål.
Venlig hilsen Jens P.