Avatar billede kijoha Novice
27. januar 2017 - 09:13 Der er 2 kommentarer

Ændre farve og mønster af billede i photoshop cc

hejsa.

Jeg sidder og kæmper med at få et billede af en dyne til at se anderledes ud.
På billede af dynen er der de naturlige bølger ned langs dynen, da den jo ikke ligger helt udstrækt.
Nu kunne jeg godt tænke mig at få et andet mønster på dynen fra et andet billede, hvor de naturlige bølger stadig er der, men farver og mønster bliver erstatet?

Håber i forstår mit spørgsmål - eller spørg.

et eksempel på et stof kunne være dette: https://www.stofogstil.dk/metervarer/jersey/printet-jersey/stretch-jersey-natur-melange-m-frugter
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. januar 2017 - 18:53 #1
Jeg kender desværre ikke en nemmere metode.
http://finnrasmus.dk/dyne.jpg
1) Dynen gøres til et valgt område med værktøjet Hurtigt Valg
2) Det valgte område (ikke hele billedet) ændres til gråtoner:
    Billede / Justeringer / Sort-hvid
3) Mønstret kopieres og sættes ind i det valgte område:
    Rediger / Indsæt Speciel / Sæt ind i
4) Laget med mønstret skaleres og roteres:
    Rediger / Transformer / Skaler  -  Rediger / Transformer / Roter
5) Baggrundslaget (dynen) kopieres og lægges øverst.
    Laget gøres transparent - opacitet ca. 50%
6) Kontrasten i de to lag øges hver især med Levels (CTRL + L)
7) Lagene sammenkopieres.
Avatar billede martens Guru
28. januar 2017 - 01:40 #2
Ikke helt dumt Finn ;o)