Avatar billede bais Juniormester
29. januar 2017 - 22:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ekstern hardisk gendannelse af billeder

Jeg har en ekstern harddisk som ikke kunne startes op, så gendannede jeg filerne med diskdigger, men der er kun kommet en masse icofiler over, og der lå en masse billeder og små film på harddisken, hvad er gået galt her ?

Kan den ikke gendanne billederne eller kan icofilerne laves om til de billeder som var på harddisken ?

kærer med windows 10 home 64 bit

mvh Jan
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2017 - 22:45 #1
icofiler over, er det nip filer
Avatar billede kurtba Ekspert
30. januar 2017 - 01:30 #2
Det er gratis at prøve at omdøbe en fil, så den får rette extension. Men det kræver så, at du ved om det var en jpg, avi eller hvad du nu har haft dem liggende som. Hvis ikke den har fået korrekt filnavn med, kunne det tyde på, at den ikke har kunnet gendanne dem korrekt. Det kan man ofte også se på filstørrelsen. Har de den størrelse, som originalfilen havde?
Prøv evt. at gendanne med Recuva og se, om det går bedre. Det er et kendt fænomen, at selv om et diskredningsprogram ikke kan genskabe, så kan et andet måske.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. januar 2017 - 15:05 #3
Prøv eventuelt programmet der hedder "Diskeeper"
Det er da værd at forsøge.

http://download.cnet.com/Diskeeper-Home/3000-18512_4-75338360.html
Avatar billede kurt54 Ekspert
30. januar 2017 - 17:29 #4
skriv under ingen omstændigheder på hardisken - hertil hører omdøb ...
Avatar billede kurtba Ekspert
31. januar 2017 - 01:02 #5
Når jeg skriver omdøb forudsætter jeg naturligvis, at det er den reddede fil, som han omdøber, og den ligger jo på en anden disk. Det fremgår jo, at filerne er gendannet med diskdigger, og man kan ikke gendanne på den disk, hvor problemet er.
Avatar billede kurt54 Ekspert
31. januar 2017 - 01:56 #6
kender ikke værktøjet men vi er vist enige
Avatar billede prox1 Forsker
22. februar 2017 - 17:30 #7
Hvis du kan kopiere fra den disk med *.ico filerne, så er det klart det bedste at gøre!
Du skal ialtfald undlade at ændre indholdet på den 'skadede' disk!
Prøv at se på en af disse ico-filer i en biær-editor.
Du bør kunne udlæse filens header, og på den måde se hvad filen havde som oprindelig type.
Derefter omdøber typen til den udlæste.
Du kan også med fordel sortere alle kopier efter størrelse, de mindste vil være jpg, mens de største vil være video og bmp-
Men -undlad- at skrive på orr. filerne!