Avatar billede gangster1219 Praktikant
30. januar 2017 - 00:38 Der er 8 kommentarer

Hjælp til valg af strømforsyning.

Hej Eksperter, jeg har over en længere periode gået og tænkt på at bygge mig en gamer computer fra bunden af, og ved ikke helt hvad jeg skal gå efter i strømforsyning og jeg havde håbet at i kunne hjælpe mig med at vælge...

havde lidt kigget på dette: http://www.fractal-design.com/home/product/power-supplies/edison-m/edison-m-750w men er 750W nok eller skal jeg have en som er kraftigere?

og hvad skal man egentligt kigge efter når man kigger efter strømforsyninger?

Med venlig hilsen.
Peter.

Jeg takker mange gange på forhånd for hjælpen :)
Avatar billede posten Ekspert
30. januar 2017 - 01:21 #1
ja det er jo ikke ret meget man finder af oplysninger til minste krav af strømforsyning når man kigger på bundkortet men du må ta kontakt til dem der vil sælge dig bundkortet om hvilken forsyning der er bedst til kortet og samtidlgt forklare hvad str. af cpu du vil købe
Avatar billede gangster1219 Praktikant
30. januar 2017 - 01:49 #2
Hej posten.

Så man skal vælge strømforsyning til sidst?
Avatar billede posten Ekspert
30. januar 2017 - 02:14 #3
jeg mener hvis det er en pc du vil ændre finde ud af hvad slags ram du vil ha og hvor mange du vil ha(det går jo ikke hvis bundkortet kun er til 8 og du vil 16 ram) finde ud af din cpu personligt foretrækker jeg intel hvis du f.eks. skal spille er 7 jo den bedste men du kan nøjes med 5 nok ikke mindre hvis du vil undgå "pauser" bundkortet vælger du efter hvad ting du ellers vil ha den skal kunne men strømforsyningen er svær at anbefale da man ikke ser nogen krav om min watt så når du har valgt kortet spørg om hvad de anbefaler
Avatar billede gangster1219 Praktikant
30. januar 2017 - 02:32 #4
hvilket bundkort ville du anbefale til en kraftig gamer som er fremtidssikret?
Avatar billede posten Ekspert
30. januar 2017 - 03:12 #5
Avatar billede gangster1219 Praktikant
30. januar 2017 - 03:16 #6
okeay mange tak :)
Avatar billede gangster1219 Praktikant
30. januar 2017 - 03:21 #7
Ved du om det passer ind i dette kabinet?

Fractal Design Define R5 Black Pearl
Avatar billede posten Ekspert
30. januar 2017 - 05:54 #8
intet problem dér