Avatar billede Amer Praktikant
30. januar 2017 - 20:40 Der er 8 kommentarer

Hjælp det vigtig

Jeg har en HP Windows 10, når jeg trykker på power knappen tændes computeren og HP logo vises, herefter viser computeren en sort skærm med hvid streg op i venstre hjørne.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. januar 2017 - 20:43 #1
Kunne lyde som om disken ikke starter op?
Avatar billede Amer Praktikant
30. januar 2017 - 21:02 #2
Hvordan skulle det problem løses, og kan jeg evt vedlægge en video Her
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2017 - 21:09 #3
hvordan kom  det
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2017 - 21:10 #4
prøv f8 ved opstart
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. januar 2017 - 21:30 #5
Jeg ville prøve at resette maskinen. Jeg har tidligere været ude for det samme på min hjemmebyggede pc, med Windows 7.
Avatar billede kurtba Ekspert
31. januar 2017 - 00:49 #6
Jeg har lige haft samme problem på en af mine stationære. Det viste sig at være boot manageren som ikke kunne finde ud af det. Under opstart gjorde jeg så det, at jeg kaldte bootmenuen. Det er forskelligt fra pc til pc, hvilken tast der skal trykkes på. Ofte står det forneden på skærmen under boot. På min var det F8. I bootmenuen valgte jeg så at boote direkte på den hd hvor windows ligger i stedet for at vælge bootmanager.
Da jeg så kom ind i windows gik jeg i en kommandoprompt som administrator og kørte disse 2 kommandoer
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
Herefter kunne den igen boote normalt.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2017 - 09:44 #7
#6 - glipper det, så kan man lave et win10 bootdisk/usb med MediaCreationTool og så køre dine kald derfra.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2017 - 09:56 #8
kan også med win8.1