Avatar billede anne_aat Mester
01. februar 2017 - 09:19 Der er 3 kommentarer

USB - Skrivebeskyttes

Hej Eksperter,

Er der nogle af jer der ved, hvordan jeg kan gøre indholdet på en USB skrivebeskyttet, hvormed det hverken kan ændres eller slettes.

Er der et bestemt program til det?

Jeg er ikke ude efter at der skal sættes kode på, men at der sættes en indstilling på, så det ikke kan ændres.

Mvh Anne
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. februar 2017 - 10:10 #1
Du kan ikke beskytte en almindelig USB-stick på hardware-niveau. Det betyder reelt også, at du ikke kan beskytte dig mod sletning af data. Data kan derimod beskyttes med software-løsninger mod ændring.
Avatar billede anne_aat Mester
01. februar 2017 - 10:24 #2
Okay - jeg tror måske også det er det jeg er ude efter. Kender du til software der kan det?
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. februar 2017 - 15:09 #3
Jeg brugte på et tidspunkt en usb kort læser til SD kort
SD kortet havde en fysisk knap til skrivebeskyttelse
http://img2.abload.de/img/locked-cardp59.jpg