Avatar billede grzona Ekspert
02. februar 2017 - 18:29 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

ny bærbar

Hej fokes på eksperten.

jeg skal købe en ny bærbar. Ved ikke meget om det men vil gerne ha èn der er bedste til prisen.

Krav: Skal bare kunne køre youtube tilfredsstillende og mail og tekstbehandling. Den behøver ikke at have den største harddisk. og skærmen skal bare være på ca 19 tommer. mindre kan også gøre det.

Nogen gode anbefalinger?
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. februar 2017 - 20:49 #1
Med de krav du stiller, vil jeg faktisk mene alle de bærbare du kan købe i dag, vil opfylde dine krav.

Så det eneste "rigtige" krav jeg læser i dit indlæg, er 19" skærm.
Dem findes der jo ikke voldsomt mange af, men du kan vælge den du synes bedst om.
Jeg har altid haft en svaghed for Lenovo maskiner, de har ikke været til at slå ihjel og er kvalitet i deres "indpakning".
Pt anvender jeg en Macbook og den er jeg bestemt ikke skuffet og heller.

Så mit bud er du går ud i nogle af de lokale edb-butikker og får hands-on på et par stykker og ser hvad du er til.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. februar 2017 - 21:02 #2
Enkelte tip:
- Vælg en model med 8 gb RAM. Mindre end dét kan gi' lidt performanceproblemer, hvis du kører mange ting samtidigt.
- Tænk over, hvilke porte (antal USB samt skærmporte), du kunne få brug for, hvis du vil tilslutte laptoppen til f.eks. en større skærm. HDMI og (Mini)Displayport kan være rare at ha'.
- Overvej om ikke 17'' er nok. En større bærbar fylder ret meget og vejer selvsagt også mere.
Avatar billede grzona Ekspert
02. februar 2017 - 22:04 #3
okey :-) mange tak blev lidt klogere...
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. februar 2017 - 08:47 #4
Og forslag #2 er nok ikke dumt at overveje.
En søgning her på edbpriser.dk giver da også en god grund til at vælge 17 mod 18.

2500 vs 28000. :)

17.3"
http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar-laptop.aspx?display-stoerrelse=(gte+17.3)&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List

18.4"
http://www.edbpriser.dk/computer/baerbar-laptop.aspx?display-stoerrelse=(gte+18.4)&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. februar 2017 - 08:49 #5
Og her fungerende links:
17.3 = https://goo.gl/FNSdU7
18.4 = https://goo.gl/BFrLvl

Og jeg har ikke taget højde for de 8gb ram, som anbefales eller valg af CPU.
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. februar 2017 - 08:55 #6
Og nu du så er igang.
Så overvej også ssd disk.
Hvis du f.eks. vælger 8gb ram, min 17.3" skærm og ssd disk, så starter priserne på 3500,-

Og så vil jeg mene du har mere end rigeligt med kræfter til at klare dine ønskede opgaver.

Så skal du bare finde en som passer i tasken eller på skrivebordet.
Avatar billede grzona Ekspert
16. juli 2018 - 08:55 #7
tak ALLE :-)