Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2017 - 22:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mac kan ikke gendannes

Har en Mac book Pro ca. 5 år gammel. Var født med OSX Lion, men blev opgraderet til en Sierra. Har startede problemerne, blev først langsom, for til sidst ikke at ville starte op. Har forsøgt en gendannelse indefra Apple og efter laaang tids download og installering stopper den 5 min. før tid og siger den mangler noget for at kunne gendannes - hvad kan der være galt?. Har kørt en fuld diagnoticering på evt. hardware-fejl og den siger, der er ikke noget galt med hardwaren -  Help    -  anyone!!
Avatar billede sd8220 Seniormester
02. februar 2017 - 23:41 #1
Hejsa

Hvilket system prøvede du at gendanne til?

Hvis du starter fra InternetRecovery (kommando + alt +r lige efter startpling), kan du slette din disk og geninstallere det originale system, som maskinenen kom med (hvis den ikke er for gammel til ikke at have InternetRrecovery).

Har du en backup af din maskine fra da den var på Lion? Så kan du måske også gendanne til den derfra.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2017 - 00:35 #2
Jeg prøvede at gendanne til det oprindelige system som var OS Lion igennem InternetRecovery. Der var ingen back-up på maskinen. Havde en back-up fra en anden mac med  Sierra Beta som jeg installerede og det lykkedes, men men - den tager en " krig" om at starte op (10-15 min.) .
Avatar billede INK Ekspert
03. februar 2017 - 02:42 #3
Hvis den er fra midt 2010 eller nyere, kan den køre Sierra.
Se dette link og følg anvisningerne
http://www.apple.com/macos/how-to-upgrade/#hardware-requirements
Har selv med success opgraderet 2 ældre MBP maskiner, der kører fint.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. februar 2017 - 12:08 #4
InternetRecovery til Lion og så helt normal opdatering til Sierra, så er du kørende.
Avatar billede sd8220 Seniormester
03. februar 2017 - 12:12 #5
10-15 minutter er meget længe; men ja, nyt system på en ældre maskine, som formodentlig er udstyret med en harddisk og ikke en SSD tager længere tid end et ældre system, en nyere maskine og en SSD ,-)

Og så er det måske en idé med en færdig version i stedet for betaen. Og ovenstående forslag er gode.

Husk også at have min 4, gerne 8 gb RAM til 10.12.

Behøver du at køre 10.12?
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2017 - 12:40 #6
tak for gode svar - det er en SATA harddisk der sidder i - så jeg prøver lige lidt forskelligt
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2017 - 20:46 #7
lave en backup af en mac og lage ind