Avatar billede TTA Seniormester
02. februar 2017 - 23:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slå irriterende LG G4 kamera-lukker-lyd fra

Jeg har netop købt en LG G4 som afløser for min G3.

På min G3 kunne jeg godt slå den møghamrende irriterende "lukkelyd" på kameraet fra, men det er tilsyneladende IKKE muligt på G4. Nogle siger at det er "mit land, der har love om at mit kamera SKAL sige lyde, når jeg tager billeder". Aldrig har jeg hørt noget så tåbeligt. I det hele taget er det tåbeligt at sætte lyd på en teknologi, som man endelig har gjort digital og lydløs. Det svarer til at sætte lyden af en Trabant på en Tesla!

Jeg har så fundet denne hjemmeside. https://www.reddit.com/r/lgg4/comments/3fc1rv/how_to_get_rid_of_that_damn_shutter_sound/ Der beskrives det at man skal ind og slette nogle lydfiler for at slippe af med lydene. Det er helt implicit at man skal "roote" sin telefon først. Dette er dog IKKE muligt på min LG G4.

Kan det virkelig være rigtigt at jeg ikke kan slå de irriterende lyde fra!?
Avatar billede posten Ekspert
03. februar 2017 - 00:39 #1
Avatar billede TTA Seniormester
03. februar 2017 - 01:17 #2
Desværre, der står intet om at slå lydene fra.

I mellemtiden har jeg fundet af at det vitterlig er ULOVLIGT i USA ikke at have kameralukkelyd på sin mobiltelefon!!! Det står dog folk frit for at købe et automatvåben, og gå amok i den nærmeste børnehave ? bare der ikke er lukkelyd på deres mobiltelefon?

Og da LG er amerikansk, så må jeg desværre nok sande at deres sygelige lovgivning også rækker ud over deres grænser. Så også telefoner solgt i Danmark er frataget denne funktion...
Avatar billede posten Ekspert
03. februar 2017 - 07:36 #3
så må du ku finde en producent af mobilen hvor man så kan lave en forspøgelse hos  ??
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2017 - 09:42 #4
Det er amerikansk krav til kamera-funktioner der - men altså
LG Electronics
Virksomhed
LG Electronics er en sydkoreansk multinational elektronikvirksomhed med hovedsæde i Seoul, det er desuden det største datterselskab i LG Corporation. Kundeservice: 1 (800) 243-0000
Hovedkvarter: Seoul, Sydkorea
Administrerende direktør: Bon-Joon Koo (18. mar. 2011?)
Grundlægger: Koo In-Hwoi
Grundlagt: oktober 1958, Seoul, Sydkorea
Avatar billede nopsen Ekspert
03. februar 2017 - 18:15 #5
det har altid været sådan på samsungs mobiler, jeg undgår selv lyden ved at sætte mobilen på lydløs inden jeg tager billeder, ved ikke om det samme virker på din lg
Avatar billede TTA Seniormester
06. februar 2017 - 22:41 #6
LG Support siger at det ikke kan lade sig gøre at slå lyden fra - medmindre man sætter den på lydløs HVER GANG man vil tage et billede! Et ikke-tilfredsstillende svar....