Avatar billede Muggie Praktikant
03. februar 2017 - 16:57 Der er 3 kommentarer

Parkering foran trappe?

Jeg bor i en lille brostensbelagt gade. Der er som sådan ikke fortorv langs min lejlighed/husene i gaden, men et skrånende pigstens(fortorv) ca. 60 cm.fra hus til kantsten. Der er tit parkeringskaos i den lille gamle gade. Jeg oplever tit, at biler parkerer lige foran min indgang/trappe ca. 30 cm. fra min trappe Jeg synes det er enormt uhøfligt og kunne ikke selv drømme om at gøre det hos andre. Jeg har ofte besøg af gangbesværede, og de kan ikke rigtig få fodfæste på vej op og ned ad trappen, de falder jo nærmest direkte ud i bilen! Jeg kunne jo også risikere, at skulle bruge min indgang til adgang for større ting. Som for nyligt... en vaskemaskine og det måtte jeg opgive, fordi jeg ikke kunne kante den rundt om bilen! Skulle der ske noget, har f.eks. Falck heller ikke direkte adgang med båre osv. osv.... Findes der mon regler for parkering på denne måde? Har forgæves søgt på nettet, men det omhandler kun passager for køretøjer. Kan nogen mon hjælpe??
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2017 - 17:11 #1
Prøv at læse linket herunder, men du skal henvende dig til din kommune og forklare dem problemet.

http://www.fdm.dk/biler/love-regler/parkering/kommunale-parkeringsregler
Avatar billede Muggie Praktikant
03. februar 2017 - 23:43 #2
Tusind tak for det! Den vil jeg lige kigge nærmere på.
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2017 - 23:54 #3
Velbekom og held og lykke med det.