Avatar billede Martin5 Juniormester
04. februar 2017 - 13:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nytgrafikkort!

Hej.
Jeg overvejer lidt om jeg skal skifte mit grafikkort nu.
Når jeg spiller CSGO, kan min computer pludselig begynde at lagde i 5 sekunder adgangen hvor det bare går helt amok! Efter det kan der gå 5 min hvor det ikke er noget problem, men så lagger den helt vildt igen! Har kigget på temperaturen af delene i computeren når det sker for at lokalisere problemet.
Mit grafikkort er omkring de 77 grader når problemet opstår, kan det skyldes det massive lag??.
Det skal lige siges at når jeg spiller eksempelvis league of Legends, og Arma 2, så er der ingen problemer, det kan jeg spillene flere timer ad gangen uden det samme sker.
PS. Mit grafikkort er kun på 1GB

Hvad gør jeg??
På forhånd tak!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. februar 2017 - 17:18 #1
Hvad er det for et grafikkort, du har i PC'en nu?

Hvad består den ellers af?
Avatar billede Martin5 Juniormester
05. februar 2017 - 21:24 #2
Hej

Lige et link til mit computer.
https://imgur.com/a/GQLnA

Grafikkortet er serien Radoen HD 6870
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. februar 2017 - 21:43 #3
Motherboard og CPU tror jeg umiddelbart er ok, men du kunne nok under alle omstændigheder trænge til lidt flere vitaminer på GPU-fronten.
Avatar billede Martin5 Juniormester
06. februar 2017 - 09:34 #4
Ja, det tænkte jeg nok!
Har du eventuelt nogen forslag til en nyere model? til ca, 1200?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. februar 2017 - 11:18 #5
Hvis du kan snige den op på 1600,- er der plads til et GTX1060 m. 3GB RAM:
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/zotac-geforce-gtx-1060-3-gb-id-14237223.aspx

Det burde give et pænt løft i forhold til dit nuværende:
http://www.hwcompare.com/31526/geforce-gtx-1060-3gb-vs-radeon-hd-6870/
Avatar billede Martin5 Juniormester
06. februar 2017 - 21:48 #6
Hej

Man får nok lidt mere for de ekstra par 100 kr.
Men når vi nu er igang, hvad så med denne'? http://www.pricerunner.dk/pl/37-3704803/Grafikkort/Zotac-GeForce-GTX-1060-3GB-AMP-Edition-%28ZT-P10610E-10M%29-Sammenlign-Priser
De ser ud til at have 2 blæser på hvor den anden kun har 1, er det et bedre køb for de 100 kr ekstra?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. februar 2017 - 09:13 #7
Tror det handler meget om religion. Argumentet for en enkelt større blæser er, at den kan køre med lavere omdrejninger og dermed spare lidt på støjen.
Grundlæggende vil de to kort være ens.
Avatar billede Martin5 Juniormester
07. februar 2017 - 10:21 #8
Ja tænkte nok det var var noget i den stil.
Er dét det samme hvad angår om den hedder ASUS, GIGABYTE, Zotac og EVGA, kan se de alle sammen hedder GTX 1060, men hvad er forskellen?
PFT