Avatar billede Goeje68 Praktikant
04. februar 2017 - 16:28 Der er 4 kommentarer

intet på dvd

når jeg har sat en dvd som der er noget på siger computerren der ikke er noget på. der står 0 hvor disken er. det er windows 10 styresyste
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2017 - 17:20 #1
Hvad forventer du at se på DVD'en? Hvor har du den fra?
Avatar billede hemberg Forsker
04. februar 2017 - 17:40 #2
Er det film- eller datadata? Er det original eller hjemmebrændt? Hvis det er hjemmebrændt kan det være at dvd'en ikke er lukket ordentligt. Er der film fra en anden region er det ikke sikkerk du kan få adgang til den.
Avatar billede Goeje68 Praktikant
04. februar 2017 - 20:09 #3
det er mine egne optagelser. det er med pinnacle 16 jeg laver dem. dvd'en siger så underligt, når den kører det er lige som om den skratter. når jeg ser på den er det som om der er skjolder på den. dette er kun på nogen af dem men selv dem der ikke ser sådan ud gør den det samme
Avatar billede eurositi Ekspert
04. februar 2017 - 21:29 #4
Hvis du kan se underlige "amøbiske" former på undersiden af DVD'en, er den formentlig lige til at smide ud. Prøv en anden blank DVD og se, om den ser lige så mærkelig ud på undersiden - og hvis den gør, kan du også smide dén ud. Køb et nyt parti DVD-skiver eller brug en USB-nøgle eller en ekstern harddisk i stedet. Hjemmebrændte DVD'er er langt mere sårbare.

Hvis du stadig kan se indholdet på DVD'en, når du lægger den i din PC, er problemet bare, at du ikke har fået den lukket ("finalized"). Sørg for, at Pinnacle lukker/finalizer DVD'en - ellers kan den ikke læses nogen andre steder end på din PC... Tag for alt i verden en backup af indholdet på et andet medium end en DVD. En harddisk eller noget Google Drive eller Dropbox er langt mere sikkert. Og jeg antager, at der er tale om unikke hjemmevideooptagelser, du gerne vil bevare for eftertiden?