Avatar billede Mikkel Praktikant
04. februar 2017 - 20:51 Der er 7 kommentarer

Billig gamer pc

Hej Computerworld
Er der nogle af jeg, der har mod på at finde en gamer pc til mig. Det enste den skal kunne er at trække CS, og H1Z1 uden nogen form for lag.
Budget: 3000-4000 kr.
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2017 - 21:04 #1
Hvad mener du med gamer pc?

Snakker vi "bare":

Kabinet
Bundkort
CPU
CPU Køler
Grafikkort
Ram
Strømforsyning

Eller snakker vi også:

Skærm
Mus
Keyboard

Og starter vi helt fra bunden af eller har du evt. nogle dele som kan genanvendes?
3-4000 er måske lige i underkanten, til trods for det ikke er verdens mest krævende spil du nævnet.
Avatar billede eurositi Ekspert
04. februar 2017 - 21:39 #2
Man kan jo starte med at de anbefalede systemkrav op for det mest krævende af spillene:
H1Z1
CPU: Intel i5 Quad Core or higher / AMD Phenom II X6 or higher
RAM: 8 GB
OS: Windows 7 64-bit
Video Card: nVidia GeForce GTX 560 series or higher / AMD Radeon HD 6870 or higher

Det giver 4 resultater på EDBpriser.dk:
http://bit.ly/2l8S9jk
... Ingen af dem har dog quad-core processor, men det klarer du nok. Vær obs på, at laptops på EDBpriser ikke nødvendigvis er bedre end diverse tilbud, du kan finde. Men de siger noget om det generelle prisniveau for de krævede ydelser. Rigtige gamer-laptops koster cirka det tredobbelte, så hvis du vil ha' mest mulig ydelse for pengene, skal du købe en stationær PC i stedet.
Avatar billede Mikkel Praktikant
05. februar 2017 - 11:44 #3
jakobdo
Vi snakker helt fra bunden.
Det er kun computeren ikke skærm OSV.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. februar 2017 - 11:45 #4
Vi snakker ikke laptops vel ?
Tror nemlig #2 primært tager udgangspunkt i dette.
Og desktop får man ofte lidt mere for pengene ja.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. februar 2017 - 11:51 #5
Hvis du startede med denne:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1013829

Den går noget over dit budget, men der ville du jo så kunne nedgradere cpu.
"Nøjes" med 8gb ram.
Måske er en ssd ikke nødvendig.
Så burde prisen nærme sig dit budget.
Avatar billede Mikkel Praktikant
05. februar 2017 - 11:53 #6
Jeg prøver lige at kigge på det. Hvad vil det kræve (af computer specs), hvis man vælger at køben en brugt?
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. februar 2017 - 15:07 #7
Det samme som hvis du køber en ny. :)

#2 lister jo fint dine minimumskrav.