Avatar billede pwn Forsker
05. februar 2017 - 00:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Wordpress, ændre i CSS

jeg har (fået) bygget en webshop i Wordpress/Woocomerce. Jeg har oversat alle de engelske gloser til dansk via sprogfilen. Men, der er stadig et par steder, hvor der står Address i stedet for Adresse og Search i stedet for søg - og det er jo lige de advarselstegn folk skal kigge efter, når de skal undgå udenlandske fup-sider.
Hvor finder jeg fx "search" / "søg" og "Email address" / "email adresse" : www.det-er-for-børn.dk ?

Jeg har selv en ide´om, at det må ligge i noget CSS, som jeg ikke har megen erfaring i. Hvordan for eksempel finder jeg det  i WordPress?
Avatar billede stjans Guru
05. februar 2017 - 10:32 #1
Hej pwn

Det er ikke css.

Hent plugin Loco Translate og kig dit temas filer efter. De manglende oversættelser findes enten i et plugin eller i dit tema. Woocommerce er oversat dér.

Jeg vil kraftig overveje et child tema, for ellers overskrives dine oversættelser ved næste opdatering.
Avatar billede pwn Forsker
05. februar 2017 - 18:43 #2
Tak, det prøver jeg. Lige en uddybning, hvad mener du med "overveje et Child tema" - og det over skrives ved næste opdatering?
Avatar billede stjans Guru
06. februar 2017 - 08:52 #3
Selv tak :-)

Når du ændre i oversættelsen i temaet via Loco Translate, så bliver denne ændring overskrevet, når temaet opdateres af producenten næste gang. Så skal du ind via Loco Translate og ændre igen.

Et Child tema er en form for kopi/spejling af dit tema. Forskellen er, at her overskrives dine ændringer IKKE ved opdateringer, da opdateringerne sker i hovedtemaet, så at sige :-).

Man bør altid bruge child tema efter min mening.

Du kan hente plugins, der sørger for at oprette child temaer helt automatisk.

Så skal du bare aktivere child temaet i stedet for dit hovedtema (hvis det ikke sker automatisk).
Avatar billede pwn Forsker
07. februar 2017 - 18:42 #4
Tak :-)
Jeg vil afprøve løsningen med oprettelse af et child-tema på et nyt webhotel med en kopi, kan ikke gennemskue WP 100%.
Avatar billede stjans Guru
08. februar 2017 - 09:01 #5
Ellers skriver du bare tilbage :-)