Avatar billede anba Mester
05. februar 2017 - 10:56 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Mp3 brænding til cd-afspiller

Hvis jeg har en MP3 -fil som jeg ønsker at brænde over på en cd, så den kan afspilles på et stereoanlæg - hvilket format skal jeg så vælge at brænde den i - for jeg kan vel ikke direkte afspille mp3-filer - så vidt jeg husker. Det er længe siden jeg sidst har gjort det. Hvilken hastighed er bedst ?
Ligger der et brænderprogram i Windows 10 som er egnet ?

Jeg har også lige downloadet det gratis CD-BurnerXP - er det OK ?
Hilsen Anette
Avatar billede eurositi Ekspert
05. februar 2017 - 12:21 #1
Hent endelig den officielle Microsoft Media Feature Pack. Ud over at den giver dig langt bedre formatunderstøttelse, indeholder den også Windows Media Player, som fulgte med som standard i tidligere udgaver af Windows... Og dén kan du brænde CD'er med: https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=48231

Der findes selvfølgelig også en masse gode gratis programmer som f.eks. CDBurnerXP, der også kan gøre dette: https://cdburnerxp.se/en/features

CD-audio (vises som ".CDA" filer, hvis du åbner en musik-CD i Windows stifinder) er egentlig i WAVE format. Hvis du har brug for at gemme indhold uden kvalitetstab fra originale musikCD'er, skal du altid enten benytte tabsfrie formater som f.eks. WAVE eller FLAC (sidstnævnte fylder kun det halve af en WAVE fil).
Avatar billede anba Mester
05. februar 2017 - 18:32 #2
Tak for svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2017 - 19:42 #3
@eurositi: Windows media player er med i standard versioner af Windows 10

@anba: Du brænder bare som musik cd i cdburnerxp.
Husk at vælge versionen uden bonus software.
Generelt siger man at lavere brændehastighed er bedre, når cd´en skal bruges på et musik anlæg.
Avatar billede eurositi Ekspert
05. februar 2017 - 23:18 #4
#3
Den var ikke med i min Win 7>10 Enterprise opgradering, og den var heller ikke med i den første opgradering af min Win 7>10 Home, som Microsoft pushede i august 2015, som jeg modtog. I begge tilfælde måtte jeg downloade pakken som en tilvalgt udvidelse. Den er givetvis blevet inkluderet i senere servicepack-opdateringer.
Avatar billede anba Mester
05. februar 2017 - 23:26 #5
Jeg brændte den i windows media player uden problemer - og den kan afspilles i stereoanlægget. Kunne ikke rigtigt finde ud af at bruge cdburnerxp.
Avatar billede kurtba Ekspert
06. februar 2017 - 00:08 #6
Mange nyere afspillere kan rent faktisk afspille mp3 filer direkte. Det har den fordel, at man kan have meget mere på en cd.