Avatar billede bornstein Juniormester
06. februar 2017 - 11:53 Der er 9 kommentarer

700 fotos til ét med google map for hver, hvordan?

Jeg har en ide om at skabe et foto til nettet f.eks. Facebook og andre med følgende:
ca. 700 enkelte fotos, med placeringsdata f.eks. Strandvejen i Risskov, som lægges sammen til et.
Altså man ser et billede bestående af 700 fotos.
Når man holder musen over et af de 700 fotos vises et Google map, hvor det er taget. F.eks. Standvejen i Risskov.

Hvordan kan jeg skabe det?

Picasa kan vist lave de 700 til et i en mosaik. Men det er jo uden enkelte informationer om placering mv.
Jeg bruger Gimp. (og kun gratis software).

Tak for din tid.

Herligst
Bebo
Avatar billede poko1 Ekspert
06. februar 2017 - 12:02 #1
Jeg kan kun huske hvordan man lavede det i FrontPage med et raster og Hyperlink.
Avatar billede martens Guru
06. februar 2017 - 12:22 #2
På facebook uploader du blot billedet og i beskrivelsen "fyrer" du linket til Google Maps ind ....

God arbejdslyst
Avatar billede poko1 Ekspert
06. februar 2017 - 12:36 #3
#2 får man så vist det enkelte billede og dets data fra den store plakat med de 700 Billeder ?
Avatar billede bornstein Juniormester
06. februar 2017 - 12:44 #4
Frontpage..... jep eller et andet web program.....
Men kan man så på en let måde få placerings informationerne ind?
Jeg slipper nok ikke for at copy paste alle date.... øv!
Og hvordan pakkes det hele så mon til ét foto.

Poko: meningen er, at man ved at have musen over et foto får de placeringsdata og et Googlemap viser sig. Altså rykker du musen popper det næste op. 700 i alt - på ét sammenlagt foto.
Jeg villle gene vise et foto men aner ikke hvordan jeg lægge et sådan op her.....

BB
Avatar billede poko1 Ekspert
06. februar 2017 - 12:57 #5
det kunne laves som dette hvor du så laver en markering om det enkelte billede med et Hyperlink
https://billedeupload.dk/images/2Gxg.jpg
eller du laver rammer indsætter billedet et for et og hver ramme så bliver tildelt et Hyperlink
Avatar billede bornstein Juniormester
06. februar 2017 - 14:49 #6
Tak for gode svar.
Måske kan I se fotoet her (og så forestil jer ca. 700 med hver deres map/ placering).:
https://photos.google.com/search/_tra_/photo/AF1QipOhTCwmzTyWjXgcp0Ef3ghVit_MbODn92-npcAp
Avatar billede poko1 Ekspert
06. februar 2017 - 14:49 #7
Et eksempel i Rammer i FrontPage med Hyperlink
http://www.filedropper.com/dyr
Avatar billede poko1 Ekspert
06. februar 2017 - 14:52 #8
#6 kan jeg ikke åbne har ingen Google konto
Avatar billede bornstein Juniormester
06. februar 2017 - 15:01 #9