Avatar billede FinnT Novice
06. februar 2017 - 12:54 Der er 7 kommentarer

Højreklik tænker længe første gang det anvendes

Første gang jeg efter opstart højreklikker på et ikon eller en fil "tænker" windows 7 ca. 30-40 sekunder før højrekliksmenuen kommer frem.
derefter er der ingen problemer.
Problemet er først opstået efter at jeg spejlede mit C-drev til en større harddisk.
Nogen der har en løsning?
Mvh. Finn
Avatar billede poko1 Ekspert
06. februar 2017 - 13:00 #1
Har Harddisken samme hastighed? 5400omdr. eller 7200omdr ?
Avatar billede FinnT Novice
06. februar 2017 - 13:49 #2
Det er begge SSD-diske - bare forskellig størrelser..
Avatar billede poko1 Ekspert
06. februar 2017 - 14:00 #3
Prøv at køre Komandoprompt som administrator skriv    sfc /scannow  tryk på ok og se om der rettes noget?
husk mellemrum  c  /
Avatar billede FinnT Novice
07. februar 2017 - 00:03 #5
Hej.. Har prøvet scannow og checket registreringsdatabasen. Ingen fejl efter scannow og så vidt jeg kan se ikke noget usædvanligt i reg. basen.
Min højrekliksmenu har fået en kommando "show how to open this file" Aner ikke hvor den er fra, og kan ikke finde ud af at fjerne den.
Tænker på, om det er den der laver ged.
Avatar billede FinnT Novice
07. februar 2017 - 00:05 #6
Har hentet ShellExView, men ved ikke om jeg tør installere programmet. Det skulle tydeliggøre hvad netop højrekliksmenuen indeholder.
Avatar billede FinnT Novice
07. februar 2017 - 23:26 #7
Nå. Jeg fik fjernet "show how to open this file" - Det viste sig at være Win Zip, som installerer et program kld. file association helper, som nemt kan afinstlleres via fjern et program.
Det hjalp dog ikke på ventetiden ved første højreklik. :-(