Avatar billede moabou88 Mester
07. februar 2017 - 21:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire S3 - søger lignende bærbar

hej

I forbindelse med at min bærbar er gået i stykker kan jeg få den ombyttet via mit forsikringsselskab.

de har tilbudt mig denne model, som erstatning for min egen.

( den nye jeg e bleevet tibudt som erstatning)

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/ACNXG9ZED010/acer-aspire-f5-571-15-6

( min bærbar som er gået i stykker)

https://www.proshop.dk/Baerbar/Acer-Aspire-S3-391-53314G52add/2378718

Jeg mener dog ikke at den de tilbyder mig er ligeså god som min egen.

Hvad siger i andre?
Avatar billede milter Ekspert
07. februar 2017 - 22:03 #1
Siger forsikringen, at erstatningen skal dække køb af en "tilsvarende ny computer" med minimum de samme specifikationer, eller skal den erstattes med en computer af tilsvarende pris, dvs. som din ødelagte på købstidspunktet, dvs. du skal acceptere, at den ødelagte computer har tabi værdi, siden du købte den?

Rent teknisk er den tilbudte computers specifikationer dårligere mht. CPU og størrelsen på harddisk som de væsentligste.
Avatar billede posten Ekspert
07. februar 2017 - 23:36 #2
jeg købte tidligere en bærbar med ssd på 128 gb det blev jeg HURTIGT træt af der er jo intet ekstra plads på den så jeg vil kræve min. en 240gb ssd måske er cpu dårligere men mener ikke der er den store forskel kan se din er gen 3 og den nye gen 4 og du får jo en LIDT stører skærm
Avatar billede moabou88 Mester
08. februar 2017 - 09:44 #3
Policen/ aftalen  siger

"tilsvarende ny computer"  eller den model der svare til min, såfremt min model er udgået.
Avatar billede milter Ekspert
08. februar 2017 - 12:08 #4
Så ville jeg ikke acceptere deres tilbud. Nu ved jeg ikke, hvad du bruger din computer til, men 128 GB til lagring er ikke meget. Din gamle computer havde en i5 CPU, og jeg ville insistere på det samme i erstatningen.
Avatar billede moabou88 Mester
08. februar 2017 - 12:55 #5
jeg har talt med dem igen.

de kunne godt se at det var en væsentligt forringelse, så de har accepteret at give mig noget  tilsvarende.

tak for hjælpen
Avatar billede moabou88 Mester
08. februar 2017 - 12:56 #6
Hvordan giver jeg point?

Skal jeg nøjes med at marker som løsning?
Avatar billede milter Ekspert
08. februar 2017 - 13:29 #7
Velbekom. Point eksisterer ikke længere, så det, du har gjort, er lige efter bogen :-)