Avatar billede Pemaje Novice
08. februar 2017 - 11:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

C5 ghost linjer i indkøb

Hej

Jeg laver fra C5 et dataudtræk til Excel. Jeg kan i Excel se nogle indkøbslinjer som ikke umiddelbart fremgår af mine indkøb, men hvis jeg i C5 trækker en liste over indkøbslinjer, så fremgår de også her, men indkøbsnummeret er ikke tilgængeligt. Hvordan fjerner jeg de ghost indkøbslinjer?
Jeg har forsøgt med slet linjer og slet indkøb, men det fjerner dem ikke
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
08. februar 2017 - 11:53 #1
Hej,

Lyde som om der findes linjer i indkøb uden et tilknyttet indkøb. Brug følgende kode til at slette disse linjer:  (Rå kode uden sikkerhedscheck med videre, helt på eget ansvar).  Lav det som en XAL-kørsel.

STR 10 &IndkøbNr
#Prompt "Indtast indkøbsnummer..: ", (GET &IndkøbNr LENGTH 10),
            INPUT AT 5,5
#PromptAbort

SEARCH PurchLine USING NumTransLineIdx
  WHERE Number == &IndKøbsNr
  IF RowNumber  <> 0 THEN
      DELETE PurchLine
  ENDIF
END

Pas på du ikke kommer til at slette gyldige indkøbslinjer. Kørselen køres for alle indkøbsnumre, som du ønsker fjernet.

God fornøjelse med oprydningen
Avatar billede adnb Juniormester
08. februar 2017 - 11:56 #2
Den bedst måde er at notere dig indkøbsnumrene fra ghost linjerne og opret indkøbene med de berørte numre. Dine ghost linjer vil så kunne slettes på de oprettede indkøbsnumre og indkøbs hovederne kan derefter slettes igen.
Håber det hjælper.
Mvh
Asger, XPI ApS, www.xpi.dk
Avatar billede Pemaje Novice
08. februar 2017 - 16:50 #3
Hej

@ADDCON-C5
Det tør jeg sku ikke uden at vide præcis hvad jeg gør.

@adnb
Jeg kan ikke oprette indkøb og selv bestemme nummer, da vi kører med fortløbende, men du gav mig en ide. Jeg oprettede et nyt indkøb. Ændrede nummeret. Slettede linjerne og slettede indkøbet igen. Det virkede :-) Takker