Avatar billede TTA Seniormester
08. februar 2017 - 19:03 Der er 4 kommentarer

Hvordan rooter jeg en LG G3?

Efter at have haft min mobil til reparation (nyt mainboard), så kom den retur som nulstillet. Det er i sig selv ikke overraskende. Jeg havde selvfølgelig en backup. Men noget er ændret. Nogle af appsenes ikoner ser anderledes ud. Og især kameraappen er ændret. For nu er det ikke længere muligt at slå den møgirriterende kameralukkelyd fra. Dette skyldes at det i nogle lande er ulovligt (!) at have en telefon, der ikke siger en ekstremt høj KLIK-lyd hver eneste gang man tager et billede. Som bekendt har vi ikke en så meningsløs lovgivning i Danmark ? alligevel har LG ment at ?det skal da også gælde for telefoner, der er solgt i Danmark?.

LG Support har nærmest triumferende meddelt mig at det ikke kan lade sig gøre at slå lyden fra. Både de og jeg ved at det er løgn ? man kan sende folk til Månen, så selvfølgelig kan man også fjerne den irriterende lyd.

Eneste mulighed er tilsyneladende at ?roote? telefonen og få adgang til nogle af indstillinger, som LG ikke ønsker at man som forbruger får adgang til.

Men det er heller ikke så ligetil. Jeg har blandt andet prøvet programmet MobileGo, der angiveligt skulle kunne roote alle telefoner. Jeg har gjort de indledende øvelser med at tillade ?udvikleradgang? mv. Men min G3 kan den ikke klare. Processen kører bare i tomgang, den genstarter telefonen uendeligt mange gange, og den bliver aldrig færdig.

Og nej, at sætte telefonen på lydløs hver gang, jeg vil tage et billede, er bare ikke en brugbar løsning.

Ved nogen, hvordan man rooter en LG G3? Eller bare hvordan man fjerner den helt igennem unødvendige kameralukkelyd!?
Avatar billede Nina Forsker
09. februar 2017 - 08:20 #1
https://www.youtube.com/watch?v=KijSEtdIOJs Root?

Hvis du ikke har muligheden for at slå den fra under indstillinger er det som sagt kun muligt for dig at root den også slå den indstilling til.

Håber du finder ud af det,

Mvh. Nina
Avatar billede TTA Seniormester
10. februar 2017 - 10:22 #2
Jeg har oprettet en officiel klage til LG.

Det har vist sig at det ikke kun er den irriterende kameralukkelyd, LG har trukket ned over hovedet på mig....

Hele telefonens udseende (= skærmopbygning, visuelt layout, app-ikoner, funktioner (eller manglen på samme) er som de fremgår på en LG G4! Og det er på ingen måde nogen forbedring. Der er en del funktioner, jeg havde på min G3, som nu ikke længere er der. Ud over kameralukkelyden, så kan man nu kun vælge en og samme notifikationslyd når man får smser, beskeder i Messenger, mails, nyheder på Facebook osv. - en klar forringelse. Endvidere får jeg kun notifikationer om nye mails i ca. halvdelen af tilfældene. Og de mails, jeg kan se, når jeg åbner Gmail-appen, er ikke de samme som hvis jeg åbner min Outlook på PCen eller åbner min gmail via nettet (webmail). Det er ikke et spørgsmål om synkronisering - der er ganske enkelt bare nogle mails som Gmail-appen ikke viser eller henter ind.

Min første tanke er at min G3 under reparationen har fået isat et G4 mainboard. Uden at jeg ved om det kan lade sig gøre.

Gentagne nulstillinger/hard reset har ikke hjulpet - den er og forbliver med at have G4-looket... og de forringelser det har medført... :(
Avatar billede Nina Forsker
10. februar 2017 - 10:26 #3
#2 Det sted du har fået repareret din mobil, har de ikke en mulighed for at erstatte din mobil? Hvis du kan på nogen måde bevise at det ikke er det rigtige hardware så må de da lave det for dig.

Håber du kan få fat i de ansvarlige,

Mvh. Nina
Avatar billede TTA Seniormester
10. februar 2017 - 10:50 #4
Telefonen er udgået, så de kan ikke erstatte den.

Jeg ved ikke om det er muligt at overbevise forhandleren (Elgiganten) om at det er forkert hardware/software, der er sat i. En kontrol af det nye IMEI nummer siger at det er en G3. Men det er reelt en G4 i G3-forklædning...