Avatar billede DennisMoeller Praktikant
09. februar 2017 - 15:33 Der er 7 kommentarer

PXE-E61: Media test failure, check cable.

Jeg har fulgt nogle guides på nettet og fulgt nogle youtube-videoer, som ikke giver resultat.

Her har jeg lavet et album, som viser opsætning og resultater:
http://imgur.com/a/OJJES

Hvordan løser jeg det her?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2017 - 15:42 #1
hvorfor en pxe server har du wds ?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2017 - 15:43 #2
windows server 2012
Avatar billede DennisMoeller Praktikant
09. februar 2017 - 15:46 #3
Hej @rasmus64745

Jeg har bestemt ikke forstand på dette felt - det var bare standardinstillingerne, da jeg åbnede BIOS.

Forslag til hvordan jeg kan komme fremad med problemet?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2017 - 15:51 #4
har du en ande pc du kan prøve pxe på har du sat dhcp til serveren
Avatar billede DennisMoeller Praktikant
09. februar 2017 - 15:55 #5
1) jeg har ikke en anden pc,
2) jeg ved ikke hvad dhcp er, hvor man finder det eller hvordan det er forbundet med en server.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2017 - 16:00 #6
hvorfor vil du pxe pxe er https://en.wikipedia.org/wiki/Preboot_Execution_Environment

vil du ikke ved hva pxe er så hva med at boote fra en usb cd dvd ?

vi køre windows servere med pxe på fra wds og AD dns DHCP

at en windows server så får du alt det du skal ha får at lave pxe :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2017 - 07:36 #7
Hej Dennis

PXE er en protokol til at få en PC til at starte op, ved at bruge netværket som "boot medie". På den måde kan virksomheder få en netværksopkoblet PC til at reinstallere (og andre ting - men typisk reinstallation).

Det giver ikke helt mening at du med kun én privat PC fejlsøger på PXE. I de senere billeder du viser, er den da også slået fra. Men når nu ovenstående er forklaret, så prøv at fortælle hvad det er du prøver på.