Avatar billede exabb Seniormester
09. februar 2017 - 21:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skattefradrag

Er der en skattekyndig som kender til denne lov:
Ifølge brev fra ATP i dag, er jeg omfattet af loven om skattenedslag til seniorer, da jeg har haft 100% beskæftigelse i årene 2012-2016, som er kravet. Jeg er i øvrigt stadig i fuld beskæftigelse, og fylder 65 om nogle måneder. Jeg tjener 400K brutto, har ikke nogle lån med rentefradrag og bor i lejebolig, så jeg betaler meget i skat. Spørgsmålet er hvad jeg får udbetalt ved årsopgørelsen 2016 om nogle måneder? Er der en der kan svare på det?
Avatar billede finb Ekspert
10. februar 2017 - 10:27 #1
På skat.dk kan du i forskudsberegning for 2017
indtaste dine tal, så får du en ide derom.
Avatar billede exabb Seniormester
10. februar 2017 - 17:48 #2
Jeg ringede til SKAT som oplyste at jeg får 7/12 af 100K udbetalt i år ved slutopgørelsen af 2016, og hvis jeg stadig er i fuldtidsbeskæftigelse næste år ved samme tid får jeg de sidste 5/12 udbetalt