Avatar billede hans01 Forsker
10. februar 2017 - 11:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billede i google

Når jeg google f.eks en madopskrift på google, kommer der nogengange et billede op udfor en hjemmeside, er der nogen der ved hvordan dette gøres
Avatar billede Slater Ekspert
10. februar 2017 - 11:33 #1
https://developers.google.com/+/web/snippet/

- Det mest almindelige er vist at bruge OpenGraph til det. Det understøttes også af Facebook, så billedet kommer hvis delt der.
Avatar billede Slater Ekspert
10. februar 2017 - 11:35 #2
Og ja, den dokumentation er for Google+ - men de tags læses også af søgemaskinen.
Avatar billede hans01 Forsker
11. februar 2017 - 06:21 #3
Hej Slater, det virker simpelt nok, hvis jeg har forstået det ret.. Hvis jeg bruger OpenGraph tag, så skal jeg bare som eks smide disse ind i headtag:

<meta property="og:title" content="The Rock" />
<meta property="og:type" content="video.movie" />
<meta property="og:url" content="http://www.imdb.com/title/tt0117500/" />
<meta property="og:image" content="http://ia.media-imdb.com/images/rock.jpg" />

Så kommer det linkede billede frem?

Hvornår kommer billedet frem? efter google bot har været forbi siden næste gang?
Avatar billede Slater Ekspert
14. februar 2017 - 14:19 #4
Man styrer aldrig selv hvad Google skal vise, og de vil som regel heller ikke helt ud med præcis information om det. Hvis din side rangerer meget lavt, er det ikke sikkert de vil vise billeder for den, uanset hvad du gør. Men det burde gøre det, ja.
Avatar billede hans01 Forsker
15. februar 2017 - 05:38 #5
Ok, tusind tak, så må jeg se om der sker noget..