Avatar billede Asky Forsker
11. februar 2017 - 09:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

renovering af websider

Jeg har fået til opgave at renovere nogle hjemmesider, som tidligere har været en slags webbutik. Bestillingerne foretages nu på en formular, som jeg har skrevet i PHP for et andet firma .
Siderne er oprindeligt skrevet i Drupal. Da jeg ikke har noget kendskab til Drupal, vil jeg gerne vide, om jeg kan designe om i html5 og php og udelade Drupal fra programmeringen. Eller om jeg skal sætte mig ind i Drupal for at få et godt resultat.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2017 - 10:34 #1
drupal er et stort værktøj - og som sådanne har drupal selv en interesse i, at det holdes sikkert. Så ud fra det, så vil du ved at bruge drupal undgå at skulle opfinde og følge sidens sikkerhed.
Dertil så lige en obs: brug så meget basis i værktøjet som muligt og undgå evt udvidelser, der ikke nødvendigvis har samme kode-standard.
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. februar 2017 - 11:12 #2
Kommer jo også meget an på omfanget.
Hvis du "bare" skal lave et visitkort med en formular, så ville jeg klart vælge html5 + php.
Men er der snak om flere sider der skal vedligeholdes løbende, så er drupal bestemt ikke en dum platform at køre videre på.
Avatar billede Asky Forsker
11. februar 2017 - 11:43 #3
Jeg vedligeholder i forvejen et site med en hel del formularer til bestilling af fx bøger og andre materialer, så jeg har en del rutine i at arbejde direkte i html og php. Jeg skriver udelukkende i notepad++. Spørgsmålet er om det er tidsforbruget værd?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2017 - 12:08 #4
Database-styret sites er lettere at vedligeholde, så læs lige en Drupal starter guide og se, om ikke det kan betale sig på længere sigt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. februar 2017 - 13:44 #5
Formularer i drupal er ret "ligetil" og som claes57 har fat i, så er drupal bestemt ikke dumt.
Så alt efter hvor mange sider du skal renovere, så tror jeg du kan lave løsningerne hurtigere i drupal, end lave dem selv incl. den tid det tager og sætte sig ind i drupal.
Det er næsten bare træk og slip kodning.
Avatar billede Asky Forsker
11. februar 2017 - 13:49 #6
Nu har jeg besluttet mig til at bruge tid på at undersøge Drupal. Jeg vi dog gerne bevare mine egne designs, som jeg har lavet ved hjælp af CSS. Kan man det i Drupal? Kan man bare downloade Drupal - og så kører det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. februar 2017 - 14:04 #7
Drupal er gratis og kan bare hentes ja.
Men du skal køre en "installation", hvor den sættes op mod database osv.
Men så er du kørende.