Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. februar 2017 - 16:34 Der er 4 kommentarer

Fælles kalender på udvalgte aftaler

Jeg ønsker at lave en fælles kalender for nogle personer, men kun for enkelt udvalgte aftaler.
Vi skal altså ikke se hele hinandens kalendere.
Vi er ikke koblet på Exchange
Jeg forestiller mig "i mine drømme" en eller anden funktion i Outlook, som gør at aftalen også vises på den fælles kanlender.
Den fælles kalender kan sagtens være en Google baseret kalender.

Jeg har måske googlet forkert - men synes ikke jeg spotter noget.
Avatar billede komputerdk Mester
11. februar 2017 - 17:23 #1
kan du ikke oprette en fælleskalender (google) - oprette en kalender til jer alle og så fra fælleskalenderen give rettighed til de andre?

skal det være i outlook?
Avatar billede wjens Guru
11. februar 2017 - 17:30 #2
En fælles google kalender som #1 foreslår kan gøre det. Outlook kan linke til en google kalender, så du kan se den sammen med øvrige aftaler.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. februar 2017 - 18:34 #3
Jo ...men det er ikke alle aftaler som skal være synlig for alle!

Vi vil også gerne undgå dobbelt indtastningen - det har tildens til at man glemmer det.

Vi bruger alle Outlook som daglig kalender - men kan som sagt sagtens bruge en Google kalender som fælles.
Avatar billede wjens Guru
11. februar 2017 - 19:32 #4
Så vidt jeg ved kan du ikke dele enkelte aftaler, hvis det er det du håber på.

Men du kan opdele din kalender i flere kalendere - delte og/eller private. Outlook sættes så til at vise summen af dem. Du får ikke behov for dobbelt indtastning, men har bøvlet med at vælge den rigtige kalender at indtaste nye aftaler i så kun rette vedkommende kan se aftalen.