Avatar billede Jan Praktikant
12. februar 2017 - 10:25 Der er 3 kommentarer

Varmepumpe på wifi

Jeg har et spørgsmål vedr. en Mitsubishi Varmepumpe.
Den er for nylig blevet installeret i vores sommerhus med et modem så jeg kan styre den via en app. Der er wifi via et Huawei modem med et simkort.

Problemet er at jeg mister forbindelsen til varmepumpem hver gang der er gået ca. 3 døgn efter at have forladt sommerhuset. Er det varmepumpen der er problemet eller er det modemet der går i dvale?

Nå vi returnerer til sommerhuset og kommer ind med mobiler etc. går disse automatisk på wifi og straks er der forbindelse til varmepumpen igen.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede bdf Mester
12. februar 2017 - 12:20 #1
Lyder spøjst men en billig løsning kunne være en tænd/sluk ud fra Silvan/JemogFix som slukker modem 5min en gang i døgnet :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. februar 2017 - 12:23 #2
Du kan da starte med et tænd/sluk-ur på modem'et, så det genstartes en gang i døgnet - se om det hjælper?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2017 - 13:06 #3
Nu skriver du at du har en app på telefonen. Kan den ikke automatisk indstilles til at hente en "update" hvert døgn fra pumpen så modem på varmepumpe ikke går i dvale?
Eller måske et program du har på computeren. Kan tænke at den også kan styres derfra?