Avatar billede Daniel H Praktikant
12. februar 2017 - 11:44 Der er 4 kommentarer

Gebyr på køb over Amazon

Hejsa jeg skal til at bygge en computer og så så jeg at det var meget billiger på amazon, så jeg ville vide om der var ekstra gebyr på siden de skal sende det til Danmark. Jeg vil gerne købe dele over Fr,de,Uk.
Kommer der ekstra moms på eller told.

På forhånd tak for hjælpen :D
Avatar billede keysersoze Guru
12. februar 2017 - 13:13 #1
Hvis du køber fra lande inden for EU sker der ikke noget - men afsendes varerne fra ikke-EU-lande, de koster over 80kr og de bliver fange i tolden skal du betale 160 i gebyr, moms samt, hvis prisen er over vistnok 1150, told. Bemærk, at det er afsendelsesland og ikke domænet, der er afgørende.
Avatar billede jjnn70 Novice
12. februar 2017 - 13:22 #2
Bemærk dog, at visse mindre områder i EU ikke er med i moms- og afgiftsområdet. Det betyder, at du vil blive opkrævet moms og afgifter ved indførsel fra disse områder. Det gælder blandt andet indførsel af varer fra de engelske kanaløer (Jersey, Guernsey, Alderney og Sark).
"Dine forsendelser er afsendt fra Kanaløen Jersey, som hører til England.
Kanaløerne er toldfrie - men ikke momsfrie.
Dvs. at ALLE forsendelser skal pålægges med den danske moms.
Dette kan du få bekræftet hos Skat på tlf.nr. 72 22 18 18."
"Kanaløerne Guernsey og Jersey betragtes som et tredjeland i forbindelse med moms og punktafgifter. Derfor skal der betales moms af varen. Jersey er heller ikke medlem af EU. Der skal derfor betales moms af forsendels
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2017 - 13:34 #3
køb i EU land, ikke noget problem, gebyr.
Avatar billede jjnn70 Novice
13. februar 2017 - 19:33 #4
???