Avatar billede dustie Mester
13. februar 2017 - 00:45 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Kan ikke finde fejlen (ulukkede div's)

Jeg sidder her og er ved at blive gråhåret over noget kode der ikke har alle div's lukket. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor de høre hjemme, dem der mangler, så jeg sidder med ukorrekt kode og grå hår. Er der en venlig sjæl der kan se hvor de høre hjemme?

Paste for noget syntax hightlighting. Vælg selv den du bedst kan lide:

https://codepaste.net/jsnwig
http://pastebin.com/X66YMRsC

Siden er ikke på nettet endnu så jeg håber det er godt nok med overstående.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2017 - 01:22 #1
Hvis jeg ser korrekt, så er det den allerførste div, der mangler en afslutning. Den burde slutte inden den med class="memori-drawer mdl-layout__drawer", hvis din indrykning skal passe sammen.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2017 - 01:28 #2
Inde på codepaste har de en smart funktion til at "folde kode sammen". Prøv at klikke på de små trekanter yderst til venstre. De hjælper meget med at skaffe overblik over strukturen.
Avatar billede softspot Forsker
13. februar 2017 - 10:20 #3
Umiddelbart vi jeg jo mene, den mangler lide før END TOP-kommentaren, men det afhænger lidt af, hvilket layout du gerne vil opnå :-)
Avatar billede softspot Forsker
13. februar 2017 - 10:21 #4
Jeg synes nu også du mangler en før FOOTER-kommentaren
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2017 - 10:57 #5
Så vidt jeg kunne se ved at folde korrekt kode sammen manglede der kun en. Men ja, afhængigt af hvilke af de andre div'er du vil have inde i den første, så kan den i princippet slutte enten hvor jeg sagde eller lige før END TOP. Ud fra at dens klasser inkluderer noget med "header", så vil jeg ikke mene, at det giver mening at slutte den senere.

Men som sagt, brug sammenfoldningen på codepaste. Det nemmeste er at starte med at folde små klumper sammen inde i midten, hvor man umiddelbart kan se, at der ikke er fejl i en sektion. Så bliver de store sektioner nemmere at overskue.

Og ja, softspot har ret, der mangler en mere. Den, der starter på linien med END TOP-kommentaren har heller ikke en slut-tag.