Avatar billede nilsjorn Novice
13. februar 2017 - 07:44 Der er 10 kommentarer

Netværksproblem

Hej
Jeg har en bredbåndsforbindelse. Men min PC mister regelmæssigt forbindelsen til netværket. Selvom jeg er i stand til at bruge nettet, kan jeg se, at når mussen flyttes til ikonet i nederst højre hjørne af min skærm (Windows 10) popper en dialogboks op, hvor der står følgende: "Netværket er ikke identificeret. Ingen internetadgang". Og som sagt sker dette, selvom nettet er ok. Herefter går der måske få minuter, og så er nettet ikke tilgængeligt, og jeg må genstarte PC´en for at få nettet til at fungere. Mystisk!
På forhånd tak for hjælpen.

Venligst
NJ
Avatar billede Nina Forsker
13. februar 2017 - 07:47 #1
Hej,

Har du sat en statisk IP adresse eller DNS på din pc?
Avatar billede nilsjorn Novice
13. februar 2017 - 07:58 #2
Hej Nina
Tak for svaret - men aner intet om IP adresse eller DNS.....desværre.
Avatar billede Nina Forsker
13. februar 2017 - 08:07 #3
#2
Det også helt iorden så hjælper jeg dig med at finde ud af det.

Højreklik på dit netværksikon i højre hjørne der trykker du "åben netværks og delingscenter" så går du under "rediger indstillinger for netværkskort" i venstre side, der skulle du gerne have en der hedder Ethernet, et af de ikoner som der ikke er kryds ved, ligesom her; https://billedeupload.dk/images/qvPg0.png
Den højreklikker du på og trykker "egenskaber" så trykker du på "TCP/IPv4(Internet Protocol Version 4) og trykker Egenskaber igen.

Nu kan du vælge mellem "Hent automatisk en IP-adresse" eller brug følgene IP adresse, der skal du sørge for at begge felter er på Hent automatisk.

Prøv det også må vi se om det virker,

Mvh. Nina
Avatar billede nilsjorn Novice
13. februar 2017 - 08:30 #4
hej igen og tak for din hjælp!

Jeg får følgende muligheder i din sidste vejledning:

1. Hen automatisk en IP-adresse
2. Hent automatisk en DNS server adresse

Og begge ovennævnte muligher er afkrydset her på min PC.
Er det sådan du mener, det skal være?

Venligst
NJ
Avatar billede Nina Forsker
13. februar 2017 - 08:34 #5
#4

Yes det præcist sådan det skal være, men hvis det ikke er det der er problemet så skal vi nok længere tilbage, har du andre Lan kabler du kan sætte fra din Router til din PC?
For at evt. teste om det er dit lan kabel.
Avatar billede nilsjorn Novice
13. februar 2017 - 08:52 #6
Her om kort tid kommer der en tekniker fra Brebånd Nord og skal forny fiberinstillingen. Så når han er færdig, vender jeg tilbage - hvis du da har tid og lyst!
Avatar billede Nina Forsker
13. februar 2017 - 08:56 #7
#6

Det iorden, måske kan han fikse det hvis det har noget med dit fiber at gøre. :)
Avatar billede nilsjorn Novice
15. februar 2017 - 15:42 #8
Hej igen .... mærkeligt nok har der de sidste par dage ikke været problemer.
Du får rigtig mange tak for din hjælp.
De venligste hilsner
NJ
Avatar billede Nina Forsker
16. februar 2017 - 07:32 #9
Hej,

Så var det nok ikke hos dig fejlen lå, men hos din udbyder. :)

Godt du fik løst det,

Mvh. Nina
Avatar billede eyvind Seniormester
16. februar 2017 - 22:14 #10
Når eller hvis den gør det igen, så prøv at venstre-klikke på netværks-ikonet.
Det øverste netnavn hvor der nok også står tilsluttet - skulle gerne være din egen router og ikke naboens. Hvis din computer er rimelig tæt på din egen router vil bjælkerne vis fuld styrke - men er den tilslutte en med færre bjælker, kan det være naboens den forsøger sig med.