Avatar billede frem-ad Professor
14. februar 2017 - 16:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

klip element ud adobe photoshop

Hej i kloge mennesker
På arbejdet er hende der har forstand på grafik programmer sygemeldt, så det er landet på mit bord, fordi jeg kan meget meget lidt, ændre lidt farver, klippe lidt og det.
Men nu skal vi bruge et biled til en kunde som er taget i virkeligheden, og der er meget blandet baggrund på, så jeg har brug for at klippe den fri, fra resten, hvordan gør jeg det, det er skæve-runde kanter.
Et eksempel hvis du har fotograferet en campingvogn på en campingplads, nu skal du bruge campingvognen, hvordan skære man den rundt ved kanten(både over den, under den og ind i alle kroge)  og fjerner alt det andet, så du har rent biled.
Udførlig af hvad jeg skal trykke på og gøre. Vi har Adobe photoshop - Adobe InDesign og Adobe Illustrator CC på arbejde, den eneste jeg kender lidt til er photoshop, de andre ved jeg ikke engang hvad er til.
Avatar billede Asky Forsker
14. februar 2017 - 17:04 #1
I Photoshop skal du bruge det værktøj, der hedder magnetisk lasso. Når du markerer omridset klæber den sig til konturerne, og når du er helt rundt, hvor enderne når sammen, trykker du Enter og markeringen er aktiv. Tryk crtl c (8kopier). Vælg nu en ny tom fil af en passende størrelse og tryk Ctrl v (sæt ind). Nu har du dit Billede uden baggrund - eller med den baggrund, du vælger.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. februar 2017 - 17:22 #2
Der er flere metoder. Magnetisk Lasso er unøjagtig ved blandet baggrund.
Værktøjet Hurtigt Valg er lidt mere nøjagtigt, og der kan rettes undervejs.
Skal fritlægningen være knivskarp er det Penneværktøjet.
https://www.youtube.com/watch?v=M-7o7SokUYs
Avatar billede frem-ad Professor
14. februar 2017 - 17:26 #3
Okay tak for den hurtige hjælp, jeg prøvede lige der hjemme det er ikke let og styr med en mus, håber det er nemmere på arbejdet med tegne pen, og så er jeg glad for det ikke er noget med planter hvor der er så mange små detaljer og skal ind i, for det er ikke nem.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. februar 2017 - 17:29 #4
Hvis det virker helt umuligt, er du velkommen til at sende billedet til fr@finnrasmus.dk
Så fritlægger jeg det med et præcist værktøj.
Avatar billede frem-ad Professor
14. februar 2017 - 17:44 #5
FinnRasmussen det kom imens jeg skrev, det er da en nemmere måde som kræver en knap så rolig hånd.
Avatar billede frem-ad Professor
16. februar 2017 - 17:13 #6
Det lykkes