Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2017 - 17:24 Der er 34 kommentarer og
14 løsninger

jeg kan ikke logge ud ...

MIN eksperten.dk står som en tre-delt side og jeg har derfor ingen
mulighed for at logge ud (fordi log-ud-funktionen står yderst t.h.) og
mit experten.dk fylder kun ca. 1/3 del af skærmen midtpå og ude både
t.h. og t.v. står der reklamer og den reklame t.h. gør så, at mit log ud
felt er "under dække."
HVORDAN KAN DET VÆRE??? s.u.
hilsen
anne-lise
Avatar billede poko1 Ekspert
14. februar 2017 - 17:59 #1
Brug en Adblocker!
https://adblockplus.org/
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2017 - 18:35 #2
hva`er det for noget?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2017 - 18:38 #3
no. 2 fra ligenu:
jeg tør altså ikke mere experten.dk - holder mig for eftertiden til Microsoft forum. ærgerligt men nødvendigt...og hvis såfremt du vil så vil jeg gerne gi`dig et link
til et af mine sp.mål i forum så ved du hvor min profil derinde er...

hilsen
anne-lise
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. februar 2017 - 18:46 #4
Adblocker er ganske ufarlig. Det er et gratis program der stopper alle de forbandede reklamer der uafbrudt popper op på skærmen.
Hvorfor er det dog nødvendigt at holde sig til Microsoft Forum ???
Der er utroligt mange hjælpsomme sjæle på "eksperten".
14. februar 2017 - 19:04 #5
HEJ

Prøv tastekombinationen ALT + F4  (begge taster samtidigt!)

KR
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2017 - 19:14 #6
jeg prøvede dit "ALT + F4"
hvilket bevirkede, at det allerførst flimrede men dernæst dukkede der et skilt frem
midt på skærmen hvor jeg kunne sige log-af.
MANGE TUSIND TAK TIL DIG  snestrup2000
jeg er på det nærmeste drøn-sikker-på, at jeg ikke er den eneste som har det problem.
men jeg ville jo osse meget gerne af med de reklame-paneler t.h. og t.v. - det sidste her har poko1 garanteret et svar på. jeg kender bare ikke den adblocker.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2017 - 19:15 #7
Kan helt klart anbefale poko1 indlæg #1. Du bliver fri for langt de fleste popup reklamer der kommer på alle sider.
Er der sider, hvor reklamerne godt må være, eller skal være der fordi det er nødvendigt for siden, kan man lave undtagelser i Adblockplus. Man trykker blot på pilen ved siden af ikonet oppe i højre hjørne.
Hvis grunden også er at billedet for eksperten ikke passer til siden, så hold ctrl nede og rul med musen til billedet passer.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2017 - 19:26 #8
til ErikHg
det med, at jeg skrev, at jeg fra nu af ville holde mig til Microsoft forum var udelukkende udfra det problem jeg havde herinde m.h.t. at logge ud igen
samt med hensyn til de dumme side-paneler.
jeg har altid osse tidl. sværmet for eksperten.dk - har haft profil herinde i
hundrede år og en eftermiddag. forum kortere tid men osse længe.
så jeg VED UDMÆRKET GODT, at der er super-mange-meget-dygtige
profiler herinde og at hjælpsomheden er i top.
men det var bare det design som væltede mig.
jeg vil prøve den adblocker...
jeg købte ny pc den 2. jan. i år fordi den gl. efter et angreb af ransomware skulle cleanes helt ned til bundkortet - herefter funkede den i 14 dg. så stod bundkortet af.
så jeg er blevet bare noget så forsigtig med min nye én af slagsen. og er der bare det mindste bli`r jeg bange for, at der sker den noget. er næsten som at få et barn igen.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2017 - 19:27 #9
tak for hjælpen alle sammen - for mig at se er der ingen mulighed
for at gi`points mere...
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. februar 2017 - 19:28 #10
Jeg vil lige tilføje at visse sider blokeres indholdet hvis AbblockPlus er slået til. F.eks. gælder dette på Ekstra Bladet, sørgeligt men sandt.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. februar 2017 - 19:37 #11
Sådan ser Eksperten ud med Adblock.
https://billedeupload.dk/?v=DBbJ7.png
Avatar billede poko1 Ekspert
14. februar 2017 - 19:43 #12
ErikHg Ekstrabladet lige nu
https://billedeupload.dk/?v=uUxL.png
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2017 - 19:50 #13
Har ikke oplevet at sider blokeres, men jeg har set at de kan se at jeg bruger sådan en, og at de vil have jeg lukker den ned på deres side. Gælder bla. bold.dk
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2017 - 19:57 #14
#11 - poko1

jamen det billede ser jo ikke bedre ud... men jeg vil prøve den adblocker.
mange tak...
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2017 - 20:01 #15
#14 For at logge af på din profil på eksperten skal du trykke på klokken og vælge log ud øverst til højre.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2017 - 20:04 #16
men først i morgen - har makket med mit ny-købte off. 2016
hele dagen...
VI SES
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2017 - 20:25 #17
jeg har nu downloaded den adblocker og er spændt på at se hvad det så vil
resultere i. det eneste jeg bagefter skulle gøre var at reg. bogstavs-størrelsen
på skærmen.
hva`sku`jeg gøre uden jer.
OG NU ER DE 2 DUMME SIDE-PANELER T.H. OG T.V. FORSVUNDET...
altså - mange tusind tak til jer alle sammen. og især til dig poko1 som allerede i første svar kom med løsningen.
behøver vel ikke at sige, at jeg har været helt oppe i det røde felt p.g.a. det her.
til trods for, at jeg har haft pc siden nettet kom på banen (var vist første halvdel
af 90èrne) har jeg stadigvæk rigtig meget at lære. men ligesåsnart man er blevet
fortrolig med et nyt (eks.vis) styresystem el. office så er der allerede en nyt et af slagsen på banen. Microsoft har alt for travlt og har helt glemt at finde os brugere
DÈR hvor vi er..........
Avatar billede repox Seniormester
15. februar 2017 - 07:52 #18
For at besvare et spørgsmål der kom gennem en anmeldelse; For at logge ud af Eksperten (Computerworld) skal du trykke på klokke-symbolet oppe til højre (ved siden af "SØG"). Linket øverst til højre i den boks der åbnes bruges til at logge ud med.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. februar 2017 - 08:24 #19
Skrev 220661 også i #7
jeg logger aldrig ud og har valgt at lægge Computerworld ind på Ccleaners Cookies jeg vil gemme! Så jeg ikke behøver at logge på hver gang :-)
Avatar billede repox Seniormester
15. februar 2017 - 08:32 #20
Jeg så det ikke lige, for at være helt ærlig ;)

Jeg modtog en anmelde på spørgsmålet hvor der blev spurgt om hvordan man loggede ud, så det ville jeg bare lige smide en kommentar på :)
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2017 - 12:31 #21
#18 og #20
det har poko1 allerede besvaret - men tak repox
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2017 - 12:42 #22
Poko1 løste mit problem allerede i hans allerførste svar til min nyoprettede
kommentar. jeg anede bare intet om det program men det har løst mine
problemer
og HVORFOR SATTE JEG SÅ "MARKER SOM LØSNING" PÅ SAMTLIGE
DE ANDRE PROFILERS SVAR??? - det var fordi alle støttede op om poko1.
så tak til poko1 for en lynhurtig løsning.
MEN ER "LIDT" TRÆLS DET MED EXTRABLADET. ku`være jeg sku`ta`og
skrive en klage til poul Madsen...bladet koster 21 kr. i rema...
en anden ting var, at jeg faktisk TROEDE, at extra-bladet var "folkets avis."?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. februar 2017 - 12:49 #23
( at jeg faktisk TROEDE, at extra-bladet var "folkets avis."? )
Nej EXTRABLADET.er de RØDES Avis :-(
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2017 - 13:38 #24
#23
de sidste 3 linier i #22 hørte til i min kommentar om extrabladet på facebook.
"der er mere mellem himmel og jord" for jeg er sten-sikker på, at jeg var inde
på facebook. hvordan ialverden er de så havnet på eksperten.dk.
svar udbedes???
(kommentaren handlede om min utilfredshed med extrabladet som ikke vil lade
sig vise for de mennesker som fravælger reklamer.)
jeg troede, at extrabladet var folkets avis men det er det så åbenbart ikke.) - de har sorteret alle os fra som ikke gider de reklamer. er da diskrimination.
DET i parentes hører altså heller ikke hjemme i den her kommentar.
og så lige et "tillægs-spørgsmål": hvorfor kan man ikke redigere sine kommen-
tarer herinde?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2017 - 13:40 #25
#23 . jamen - jeg er osse én af de røde...og det har jeg altid været...
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. februar 2017 - 14:24 #26
Det er lidt ærgerligt at jeg fik bragt det med Ekstra Bladet på banen. Så vidt jeg ved er "eksperten" et computerforum og ikke et politisk forum!

Hvad angår EB så der det ikke altid man ikke kan komme ind på siden, når Adblock er slået til.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2017 - 14:42 #27
#26
nej det er et it-problem-forum - UNDSKYLD.
skal ikke ske mere.
men det om at fravælge funktionen i adblock hører jo hjemme her når
det er i.r.t. et logge-ind-problem at den adblocker blev bragt på banen.
og dèr var det netop og kun extrabladet man ikke kunne vælge fra selvom
man havde downloaded adblocker. og det er vel osse væsentligt at vide i.r.t.
min kommentar...
15. februar 2017 - 17:00 #28
HEJ,

Jeg synes det er helt i orden at det fremkommer farverige kommentarer om det ene eller det andet emne her i eksperten. Hvis det kan bidrage til en konstruktiv debat om det aktuelle problem/opgave og medvirke til en (måske) bedre løsning på dette problem/opgave, finder jeg det også i orden med overordnede politiske meninger. IT er jo osse en form for politik, omend dette forum ikke ligefrem opfordrer til PARTI-politiske meninger.

Kristian
Avatar billede store-morten Ekspert
15. februar 2017 - 17:47 #29
""tillægs-spørgsmål": hvorfor kan man ikke redigere sine kommen-
tarer herinde?

Inden du trykker på "OPRET" knappen, tryk da på "PREVIEW" knappen.
Rul ned og læs korrektur,
rul op, ret indlæg og gentag "PREVIEW"
Når du er tilfreds tryk på "OPRET"
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2017 - 18:09 #30
#28
tak snestrup2000
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2017 - 18:11 #31
#29
hvorhenne finder jeg denne "preview knap"?
Avatar billede store-morten Ekspert
15. februar 2017 - 18:18 #32
Lige til venstre for "OPRET" knappen
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2017 - 18:34 #33
#32
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2017 - 18:38 #34
#32
det var smart - tak for det - men den preview-knap er der jo ikke før kommentaren
ER afsendt??? for mig at se er den kun anvendelig imens man er i gang med at
skrive kommentaren og endnu ikke har klikket på "opret"...
Avatar billede store-morten Ekspert
15. februar 2017 - 18:40 #35
Hos mig er den der hele tiden?
Før, under og Efter ;-)
Avatar billede store-morten Ekspert
15. februar 2017 - 18:42 #36
Ja, nu forstår jeg.
Det er rigtigt man ikke kan redigerer efter der er trykket "OPRET"
Avatar billede store-morten Ekspert
15. februar 2017 - 18:46 #37
Det ville ikke værer smart ;-)
Hvis man kunne redigerer en kommentar, som andre han reageret/kommenteret på.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2017 - 19:12 #38
#37
nej - det har du da ret i. men det jeg tænkte på var ikke at redigere noget som andre havde svaret på men at redigere noget lige umiddelbart efter man har klikket opret og forud for at andre har svaret.
Avatar billede store-morten Ekspert
15. februar 2017 - 19:17 #39
Altså, ligesom beskrevet i #29 med et tvist ;-)
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2017 - 22:13 #40
#39 - OG #29
det må du altså undskylde - nu kan jeg udmærket godt se, at du
skrev det i #29 så nu er det spørgsmål også besvaret. mange tusind tak.
du er da godt nok "Professor"...
går straks op og markerer #29 som et svar.
mange tak...
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2017 - 22:19 #41
sikke en kommentar hele det her er blevet til.
først at jeg ikke kunne logge ud fordi siden var tre-delt
herefter problemet omkring redigering.
samt alt det andet.
håber ikke jeg bliver udelukket fra eksperten.dk.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2017 - 14:33 #42
HURRA - jeg har fundet en løsning på problemet m.h.t. extrabladet.
gør følgende:
. åbn extrabladet.dk
. klik på tandhjulet i øverste højre hjørne
. vælg administrer tilføjelses-programmer
. marker "adblock plus for IE browser" i listen og tryk på "deaktiver"
. HEREFTER LÆS EXTRABLADET.
. og efterflg. gå så igen ind i ovnt. procedure og når du kommer til
  punkt no. 4 så marker igen "adblock plus for IE-browser" i listen
  og tryk på "aktiver"
SÅ HAR DU LÆST EXTRABLADET FOR I DAG.
måske det var det samme som én af jer ovenfor beskrev men jeg
kunne ikke følge den beskrivelse.
så undskyld såfremt det her var en gentagelse...
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2017 - 14:40 #43
og igen HURRA for denne kommentar hvor vi fik så utroligt mange
div. aspekter belyst - egentlig så skulle den ha`et andet navn - men
det kan jeg jo nok ikke ændre:
som eks.vis.:
kan ikke logge ud af experten.dk
adblocker
osv. osv. (politik)
(smiler)
har været en super-god-oplevelse
VI SES
16. februar 2017 - 16:34 #44
HEJ

Altid en gensidig fornøjelse ....

Kristian
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2017 - 16:51 #45
tak kristian og i.l.m.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2017 - 18:06 #46
nu håber jeg altså ikke, at der er nogen herinde som bli`r irriterede.
MEN:
- såfremt jeg modtager en mail omkring et sp.mål jeg deltager i og
  jeg så klikker på linket i mailen SÅ LANDER JEG DET KORREKTE
STED.
MEN:
- såfremt jeg bare søger på eksperten.dk og logger ind så kan jeg
  hverken finde mine egne div. sp.mål eller samtlige sp.mål.
helt ærligt så var eksperten.dk for flere år siden meget meget mere
brugevenligt.
måske har eksperten.dk fået gode ideer fra Microsoft fordi det er
samme mangel på brugervenlighed begge steder. osse i windows 10.
FATTER BARE IKKE, AT MICROSOFT OG NU OSSE EKSPERTEN.dk
"ikke" FINDER OS "DÈR HVOR VI ER."
Avatar billede store-morten Ekspert
16. februar 2017 - 18:41 #47
Så rolig nu ;-)

Øverste til højre, ved siden af dit profil billede: Klik på dit bruger-navn.
Rul ned og se:
Spørgsmål oprettet af jegerdiana
Her finder du også et link til:
Spørgsmål hvor jegerdiana har deltaget
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2017 - 20:04 #48
#47
mange tak for det - jeg har nu fundet samtlige de sp.mål jeg har deltaget i og osse de seneste sp.mål. det er jeg glad for - men hvorfor mon eksperten.dk har gjort det så
indviklet ...nybegyndere el. tidligere brugere er jo på herrens mark.

før i tiden var der et sted man kunne gå ind og finde samtlige stillede sp.mål i dato-orden - er den sidste funktion her væk? (tror det var på forsiden)...