Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2017 - 19:33 Der er 1 løsning

Outlook 2007, VBA Aflæse mails i txt fil og der efter om det er whitelist / blacklist?

Hej...

Nu når jeg modtager en del spam efterhånden, og nej, det er ikke reklamer og min mail pt. bliver også misbrugt som spoofing. hvor jeg får en mail retur omkring at mailen ikke kunne leveres, så inden jeg evt. opgiver mailen så tænkte jeg på, om det var mulig at lave en VBA / Script kode der kunne håndtere det lidt.

Jeg har lavet at alt bliver rykket ned i spam, men da jeg godt kunne tænke mig og lave "liste" med ord og når de rammer flere end bare et enkel ord, bliver emails blokeret, så nogle af mine mails som ikke skal blokeres, så bliver de dette.

Men så tænker jeg lidt på, om det muligt at lave et vba / script der bliver kørt efter en regel, så når der kommer nye mails, så tjekker koden om emailen er Black listede eller om den er White listede i txt fil.
Vil sige at koden, køre når der kommer nye mails, tjekke om emailen er i Whitelist.txt eller Blacklist.txt og dermed bliver rykket rundt i mapper.

Hvis mailen står i Blacklist.txt så ryger den i spam og bliver tildelt en kategori "sort"...

Hvis mailen står i Whitelist.txt så ryger mailen i en anden mappe, lidt an på hvilken mail det er og bliver tildelt "stål" eller en anden farve.

kategorierne kan jeg vælge i reglen, samt med hvis der er bestemte ord der skal bruges til at flytte dem i forskellige mapper.

Så reglen køre et script, tildeler mailen en kategori, der næst bliver den rykket i den rigtige mappe, lidt an på om det er nyhedsbrev, eller alm mail jeg har fået svar på, eller noget jeg har haft købt på en siden.

bliver mailen allerede blacklistede inden vi når længere ned i reglen, så er "arbejdet" for reglen færdig.

Håber nogle vil hjælpe, da der ikke er recorder i Outlook, så har jeg det list svært med dette, ps. skal så siges at jeg ikke bare kan blokere domænet eller noget, da spoofing mails bliver skiftede ofte, samt med at det er forskellige mail adresser og retur jeg får tilbage, så den eneste måde jeg kunne finde en løsning på, det var at blokere alt, bortset fra personer jeg godkender i reglen, men da det tager tid at oprette en efter en, så ville jeg mene at den anden måde er hurtigere at gøre det på.
Tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2018 - 17:22 #1
Lukker