Avatar billede Krustan Praktikant
15. februar 2017 - 01:19 Der er 5 kommentarer

uegnet til værnepligt?

Jeg skal til sessionen nu her på Mandag, og vil egentlig gerne vide, om jeg slipper for værnepligt hvis jeg har psoriasis, har lidt i hovedet og rigtig meget i min hovedbund - på det sidste har jeg fået mere og mere. Egentlig vil jeg helst ikke have værnepligt da jeg forhåbenligt snart får en lærerplads. Hvis ikke psoriasis går, er der så eventuelt nogen måder at snige sig uden om?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. februar 2017 - 08:52 #1
:-D Jeg vil tro at du kan kasseres på et væld af forskellige årsager.

I "gamle dage" var det sessionslægen, der suverænt besluttede om man var egnet eller ej, og noget så banalt som høfeber kunne faktisk udløse en kassation.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. februar 2017 - 09:23 #2
Jeg havde Arveligt tidligt Hårfald som de troede var Hjælmens skyld så jeg blev blot fritaget for at bruge hjælm og blev forflyttet til Radiotjeneste på Kastellet.
Sådan er der jo forskel! men det var måske anderledes for meget længe siden :-)
Avatar billede madklub Guru
15. februar 2017 - 10:44 #3
Har du en læreplads, eller har du IKKE en læreplads?

Hvis du ikke har en læreplads ville det måske være en god idé at aftjene værnepligt - jeg tror du kommer til at blive klogere af det.

Men Forsvaret har vist nok frivillige, så de behøver ikke at 'tvinge' ret mange.

Hvis du ikke vil bære våben (militærnægtyer), er der andre muligheder for at aftjene sin værnepligt.

http://www2.forsvaret.dk/karriere/Pages/vaernepligt.aspx
Avatar billede molehonter Mester
15. februar 2017 - 13:59 #4
Som udgangs punkt mener jeg at du skal prøve det, da man kun er inde i ganske få måneder, og tænk lige på at du får nogle færdigheder der vil komme dig til gavn.

Der er mange der melder sig frivilligt at det er ganske få der bliver tvunget ind.
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. februar 2017 - 02:15 #5
Nu til dags kommer der næsten kun frivillige ind - på noget tidspunkter er der flere frivillige end de har behov for - vil man til Politiet er millitærtjeneste vist stadig et plus.