Avatar billede M_M Mester
16. februar 2017 - 18:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Makro virker i alle lokale workbooks, men ikke i "Personal"

Hej.

Jeg har lavet en makro, der kopierer en workbooks ark ud som separate filer, hvor filnavnene er arknavnene fra kildefilen. Makroen fungerer fint i alle filer, som den lægges direkte ind i - men af uvisse grunde ikke i "Personal" - her producerer makroen kun et enkelt tomt ark benævnt "Ark 1".

Makroen er lagt i en fil, der også kan bruges til at teste på. Den ligger her:

https://www.dropbox.com/sh/r4bepynbh0ioxdd/AABbKzQ8ZKiOeU2X47tn0tPba?dl=0

Håber nogle kan hjælpe med at finde ud af, hvorfor makroen ikke virker i "Personal".

Mvh. Martin
Avatar billede jkrons Professor
17. februar 2017 - 00:02 #1
I koden refererer du til ThisWorkbook. Det er den mappe, hvor koden ligger, altså Personal, og den indeholder typisk kun koden og et tomt ark. Så det er dette tomme ark, der eksporteres.

Du skal nok rette til ActiveWorkbook for at eksportere arkene fra den mappe, du står i når du eksekverer makroen.
Avatar billede M_M Mester
17. februar 2017 - 18:13 #2
Super, takker:-) Jeg kunne simpelthen ikke finde fejlen - men nu ved jeg, at jeg skal starte med at søge efter "This" i en makro, hvis jeg skulle få en lign. fejl igen.
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2017 - 11:07 #3
Velbekomme :-)