Avatar billede Bay Smidt Novice
16. februar 2017 - 19:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor skal jeg ofte slette DNS cache, hvad er årsagen?!

Ofte får min browser (Chrome) ingen forbindelse til bestemte websider, som facebook.com og tv2.dk
Så er jeg tvunget til at slette DNS cache (ipconfig /flushdns), for igen at opnå forbindelse. Dette kan ske flere gange på en dag.

Hvad er årsagen og kan jeg gøre noget for at forbedre at dette ikke sker igen?!
Avatar billede milter Ekspert
16. februar 2017 - 20:13 #1
Prøv at læse linket herunder:

https://askleo.com/how_does_flushing_a_dns_cache_help_resolve_some_issues_and_while_youre_at_it_whats_dns/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ask-leo+(Ask+Leo!)

Prøv at skifte DNS-server. Hvis du ruller ned til bunden af siden, burde du finde vejledning til netop dit styresystem:

https://www.lifewire.com/how-to-change-dns-server-settings-2617979
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. februar 2017 - 10:38 #2
Vil også mene at det peger på en DNS-server med "stale records", der af en eller anden årsag ikke bliver frisket op eller ryddet ud.

Du kan evt. prøve Google's DNS [8.8.8.8] og [8.8.4.4] - de er hurtige og giver dig lidt DNS-filtrrering med oven i hatten.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2017 - 14:19 #3
din internet udbyder har en DNS server de ikke rigtigt gider sætte korrekt op, eller den genstarter ofte, eller er på anden måde nedprioriteret.

#1 kontakt dem og fortæl om problemerne
#2 der er en del DNS du kan bruge, google er 8.8.8.8, og så kender jeg dem der hedder OpenDNS

jeg bruger en privat der står et sted, derfor kan jeg omgå diverse åndssvage blokeringer :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. februar 2017 - 15:35 #4
#3 Du har nu ikke brug for privat DNS for at omgås de danske DNS-restriktioner; de er ikke aktuelle, så snart du er ude af ... ja, Danmark.

Så med mindre man har en usund interesse i børn, sprængstof eller urimelig stærkt krydret mad, vil Google opfylde behovet uden problemer.

Så kan du måske finde en enkelt med sølvpapirshat, der vil argumentere at Google logger alt - men ret beset, med den mængde DNS-forespørgsler, der rammer deres servere hvert sekund, hvor interessant tror du så selv din trafik er for Google & Co?
Avatar billede Bay Smidt Novice
18. februar 2017 - 13:36 #5
Fejlen lå i Chrome browser.Geninstalleret så spiller det korrekt igen.