Avatar billede Mikkelp Praktikant
17. februar 2017 - 01:38 Der er 2 kommentarer

Hjælp til en app med begivenheder

Hej alle sammen. Jeg har fået en fantastisk ide, men har desværre ikke evnen til at lave den selv, endnu hvert fald.

Jeg skal lave en app hvor det er muligt at logge ind (gerne med Facebook login, så man ikke skal lave ny bruger) og så kunne lave begivenheder inde på appen, og deltage i forskellige begivenheder.

Mit spørgsmål er nu, hvordan man skal starte på sådan et projekt, og om det overhoved er muligt selv at begynde på sådan noget som nybegynder? Har prøvet lidt kræfter af med at lave hjemmesider, men ikke det helt vilde.
Hvis der er nogen der har styr på sådan noget og er frisk på sådan et projekt er i mere end velkommen til at skrive til mig.

Alt hjælp modtages med kyshånd.
Mange tak.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2017 - 14:11 #1
en gruppe i facebook kan netop det: du kan oprette diverse begivenheder i gruppen, som man kan melde sig til.

en app er noget andet.
det er et computerprogram der kører på din telefon og når du vil gemme/dele data med brugerne af appen, skal dette jo foregå ved at der er et lager i skyen. dette skal du som app-udvikler selv sørge for.

hvis du ønsker at komme igang med at lave din egen app, så skaf 2 bøger: den ene bog skal være det sprog du vil programmere i.

den anden bog skal være, hvordan man udvikler apps til iphone eller android.

det er fuldstændigt urealistisk at lave apps, uden at kunne programmere nogetsomhelst.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2017 - 14:14 #2
du kan starte ud på en hjemmeside om at app udvikling, men det er vigtigt at herefter skaffe de korrekte bøger.

bare at kopiere andre folks ting fra nettet og lime det sammen til sit eget, ender ikke med at man kan virkeliggøre sine app drømme. du skal lære at programmere :)