Avatar billede Mette Praktikant
17. februar 2017 - 08:38 Der er 2 kommentarer

Missing dato

Jeg har lavet en database i Access over alle vores medarbejdere og årsværk. I den forbindelse har jeg lavet en hvis-formel (IIf), der tæller antallet af dage i fx 2016, men der er et udfald, der ikke fungerer, nemlig hvis medarbejderen ikke har en slutdato på sin ansættelse. I så fald skal min hvis-formel lyde, at hvis der ikke er nogen slutdato, så skal den være fx 31.12.2016. Dog ved jeg ikke, hvordan jeg skriver, at slutdatoen er missing. Jeg har forsøgt mig med følgende, men det fungerer ikke:

IIf([Ansættelse slut]=#NULL#;#31-12-2016#;...)

Skal jeg skrive noget andet i stedet for NULL?
Avatar billede bvirk Guru
17. februar 2017 - 09:33 #1
prøv med noget i stil med iff(isnull([Ansættelse slut]);#31-12-2016#;[Ansættelse slut])]
Avatar billede Mette Praktikant
17. februar 2017 - 10:14 #2
Det fungerer! Mange tak for hjælpen!