17. februar 2017 - 19:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen internetforbindelse.

Efter pc-problemer måtte jeg geninstallere windows XP på min bærbare Acer og troede den selv fandt internettet. Det gjorde den ikke! Syntes jeg har prøvet alt!

Har den tilsluttet via kabel til router "Technicolor" fra Telenor (der ikke anede, hvordan man skulle gøre med sådan en gammel pc).

Håber nogen kan hjælpe - jeg er ikke nogen pc nørd!
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. februar 2017 - 19:55 #1
Nu har jeg godt nok selv YouSee bredbånd, men måske kan en nulstilling løse problemet. Der sidder sikkert en knap på routeren eller et lille hul hvori man kan stikke spidsen af en blyant ind. Strømforsyningen skal også frakobles. Vent et minuts tids og prøv derefter at starte op igen. Der er ingen garanti for succes, med det er da værd at prøve.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2017 - 20:05 #2
du skal nok via hjemmesiden for din acer https://www.acer.com/ac/da/DK/content/drivers og hente driver til motherboard, chipset og network - når de så er indlæst og pc er genstartet, så kan lan nok virke.

dvs du skal via en anden pc hente det ned på en usb-stick og så se, om acer kan læse og installere derfra.
Avatar billede milter Ekspert
17. februar 2017 - 20:06 #3
Åbn Enhedshåndtering og se, om der nogle fejlmeldinger, dvs. spørgsmålstegn, rødt kryds eller lignende ud for nogle af enhederne, måske netværkskort?

http://www.wintip.dk/xp/guides/device/enh1.htm
http://www.wintip.dk/wintool/enh.htm
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 05:57 #4
du skal gennemføre guiden "opret en forbindelse til internnettet"

den kan ikke selv!
18. februar 2017 - 18:25 #5
Tak til Claes57 - Man kan finde mappen med landriver på pc eller dl. fra producenten.
Herefter er det bare at aktivere exe så programmet bliver genindlæst.

Håber dette lukker spørgsmålet!