Avatar billede boer0010 Novice
17. februar 2017 - 20:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lydinput kun via mikrofon

Jeg vil gerne kunne optage streaming lyd via pc?ens lydkort, men under Administration af lydenheder optræder under Optagelse kun Microphone. I Enhedshåndtering kan jeg se, at lydkortet (onboard) Conexant SmartAudio HD er aktiveret. PC?en er en Lenovo G50 med Windows 10.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2017 - 22:03 #1
Prøv i kontrolpanelet lyd kig under optagelse om der er en Mixer og om den er aktiveret?
https://billedeupload.dk/?v=Y5aW6.png
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 05:56 #2
lydkortet er ikke på listen.
du skal vælge avanceret, så dukker det op grået ud, nu kan du tilføje det, og herefter optage fra lydkortet
Avatar billede boer0010 Novice
18. februar 2017 - 10:11 #3
Jeg kan ikke finde nogen Mixer under Optagelse, men lydkortets navn står med gråt under Microphone, og jeg kan kun finde Egenskaber for Microphone.
http://billedeupload.dk/?v=SG2NF.jpg
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2017 - 10:17 #4
Kig i enhedshåndteringen Hvilket lydkort? Jeg har Realtek.
https://billedeupload.dk/images/Oli90.png
Avatar billede boer0010 Novice
18. februar 2017 - 11:06 #5
Lydkortet er Conexant SmartAudio HD, og det er onboard, og det er aktiveret og har den nyeste driver.
Avatar billede boer0010 Novice
19. februar 2017 - 17:42 #7
Jeg tror, at den løsning, som foreslås på bleepingcomputer.com vil fungere, men jeg tror ikke, at jeg tør gå i gang med at ændre i inf-filer, så jeg må leve videre uden mulighed for at optage lyd over mixeren. Alligevel: tak for rådet !