Avatar billede Ringvig Juniormester
18. februar 2017 - 02:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 / Ny harddisk

Hej

Vil gerne skifte min harddisk ud med en SSD. og så bruge min gl. harddisk som ekstra harddisk.

Men har kun en Windows 8 CD. da jeg fik windows 10 gratis den gang de gav det. så mit spørgsmål er hvordan får man så windows 10 igen på den nye disk ?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 02:17 #1
Du kan klone HDD til SSD med f.eks. AOMEI Backupper, som er gratis.
I en stationær kan man bare sætte SSD til bundkortet, med en bærbar, kan man bruge en USB tilslutning. Men nu skriver du jo ikke, hvad du har.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 02:20 #2
Ps. glemte lige linket: http://www.aomeitech.com/download.html
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 05:51 #3
hvis du vil have windows 10 skal du købe den
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2017 - 07:41 #4
Hvis Windows 10 opdateringen var aktiveret så downloader du en ny windows10
Og installerer uden problemer. Når du kommer til licens nøgle så tryk på spring dette trin over

Link  til download.
?32 Bit? http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=616935
?64 Bit? http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=616936

Vejledning:1+2
https://billedeupload.dk/images/O5tZz.png
Vejledning:3+4
https://billedeupload.dk/images/QeAKa.png
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2017 - 07:54 #5
Jeg er enig i #4.

Hvis du vil have et system der skal køre optimalt, så er det en installation fra bunden af. Når du har brugt den gratis mulighed med Windows 10, så skal du ikke købe Windows 10 længere til den pc den var installeret på.
Lad din gamle harddis være frakoblet og installer på den nye ssd. Når den er installeret og klar til brug, kobler du den på systemet. Her kan du så vælge at flytte ting over fra den til den nye disk, eller bruge den som ren data disk til dine private filer. Jeg vil anbefale du mindst har dine personlige data 2 steder (gerne 3) for at passe på dem..

#4 er for mig løsningen på det du spørger om.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2017 - 08:07 #6
Når installationen er færdig! Kan du kontrollere gå i kontrolpanel klik på ?Ikonet System.?
https://billedeupload.dk/images/56Ycs.png
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2017 - 08:19 #7
Det ville være en god ting hvis man, kunne korrigere ligesom på Facebook!
Ved copy paste blev citationstegn til spørgsmålstegn :-(
Avatar billede Ringvig Juniormester
18. februar 2017 - 18:18 #8
Super. har så lige fundet ud af mit CD drev ikke virker :( så tit bruger jeg det.

Ved i om man kan sætte ssd harddisk til en bærbar via usb, og så via den vej indstaller win10 ?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2017 - 18:39 #9
Det kan du ikke men hvorfor bruger du ikke muligheden for USB metoden?
Avatar billede Ringvig Juniormester
18. februar 2017 - 18:43 #10
poko. forstår ikke ?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2017 - 18:59 #11
Du har jo muligheden ved at bruge min vejledning i #4 at lave et USB installations medie!
Avatar billede Ringvig Juniormester
18. februar 2017 - 19:09 #12
nårh ja self :D undskyld havde jeg ikke lige set :D men beder den så ikke om cd key ? har kun cd key til win8
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2017 - 19:13 #13
Læser du ikke tråden? Hvis du har haft aktiveret på den pc. Så følger det maskinen.
Når du kommer til licens nøgle så tryk på spring dette trin over
Når installationen er færdig! Kan du kontrollere gå i kontrolpanel klik på ?Ikonet System.?
https://billedeupload.dk/images/56Ycs.png
Avatar billede Ringvig Juniormester
18. februar 2017 - 19:16 #14
sry. har været/ er på job hele dagen :D så er ikke så hurtig :D Men 1000 tak. prøver det af :D