Avatar billede Lisbeth1983 Praktikant
18. februar 2017 - 10:32 Der er 4 kommentarer

Funktionstasten FNs funktioner virker ikke mere

Jeg har en Medion Akoya bærbar med Windows 7 Home premium.

Egentlig er den mest til studiebrug, men den bliver også brugt til at spille på.

Nu oplever jeg 2 ting. Punkt 2 er det vigtigste!

1) Når der spilles Sims3 på den, så forsvinder lyden og maskinen skal genstartes før lyden kommer igen. Jeg har prøvet at fjerne nogle cashefiler som jeg googlede mig frem til kunne have en betydning. Det virkede ikke. Så nu er jeg i tvivl om hvad jeg så kan gøre. Måske nogen har et gyldent råd :)

2) og dette er mere presserende end det med lyden der forsvinder i spillet - så må hun spille uden!

Men som på så mange andre bærbare pcer er der en FN tast som giver adgang til nogle flere funktioner hvis man trykker på den og så på tasterne F1-F12.

Blandt andet kan man skrue op og ned for lyset i skærmen og op og ned for lyden. Men delen med lydniveauet er forsvundet, så jeg nu skal manuelt ind i lydindstillingerne når jeg skal ændre på lyden. Det er jævnt irriterende. Igen har jeg forsøgt mig med google både danske og engelske beskrivelser, jeg synes bare ikke der er noget der virker.

Så nu trækker jeg mit sidste kort og spørger herinde... Er der nogen der sidder med noget viden så jeg kan få mine FN taster til at virke igen??

På forhånd tak

Lisbeth
Avatar billede poko1 Ekspert
18. februar 2017 - 10:37 #1
Der medfølger som regel en driver disk ti Medion prøv om der ikke blot er et spørgsmål om de rigtige drivere ellers opls model og type nr.
Avatar billede Lisbeth1983 Praktikant
18. februar 2017 - 11:00 #2
Jeg har netop opdateret alle drivers... Synes ikke det hjalp...
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2017 - 07:26 #3
sims 3 er gammelt, det er den version af direct x den kræver også. der kan være en windows fejl. prøv at køre spillet i windows xp mode, og med administrator rettigheder. det kan indstilles ved at højreklikke spillet, og indstille de ting der (bare kig i menuerne)

du kan ikke opdatere lyddriveren med boget resultat, fordi spillet er gammelt.
hvis ikke det admin mode virker, så er din chance at købe spillet igen, på STEAM - her er alle spil blevet fixet, og alt virker. spillet er sikkert også på www.gog.com (good old games), alle de gamel spil, koster 5-10-20 kr, og virker på moderne pc
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2017 - 07:27 #4
hvis du køber en ny version af spillet fra steam eller gog, så husk at kopiere dine datafiler, savegames over i den korrekte mappe på den nye kopi af spillet, så skal du ku fortsætte hvor du er og ikke starte helt forfra