Avatar billede Asky Forsker
18. februar 2017 - 12:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Drupal eller WordPress

Jeg har nu af ren nysgerrighed eksperimenteret med en installation af Drupal. Det har nu ikke været uden problemer og fejlmeldinger. Da jeg ser efter i mit webhotel, tilbyder de en installation af WordPress. Så nu er det et spørgsmål om det ikke er det, jeg skal interessere mig for i stedet? I forvejen har jeg en del kendskab til programmering af bl.a. formularer i PHP og HTML5, hvor jeg "plejer" at lave alt ved håndkraft.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. februar 2017 - 13:30 #1
http://genau.dk/drupal-vs-wordpress/
drupal er ikke lige til at starte på, og wp har meget mer tilbehør.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2017 - 07:21 #2
drupal er til harcore codere, wordpress er til os der ikke gider lave ret meget :)
Avatar billede maxhardwell11 Praktikant
19. februar 2017 - 22:34 #3
It seems everyone is leaning toward wordpress - http://howtostartablog.com and it does seem easier to use.
Avatar billede Asky Forsker
20. februar 2017 - 09:28 #4
Jeg har nu installeret WordPress fra mit webhotel(webhosting.dk) og det fungerer. Jeg har nu ikke tænkt mig, at jeg skulle have en blog, da jeg kommunikerer fint med e-mail. Jeg håber programmet kan bruges til meget andet. Det vil jeg finde ud af hen ad vejen. som tidligere nævnt er det mest af nysgerrighed, så jeg også kan rådgive andre. Jeg har en efterhånden omfangsrig "håndlavet" hjemmeside. www.asky.dk. den vil jeg ikke lige droppe, men måske kan jeg tilføje nye features.
Avatar billede avminarm Juniormester
04. marts 2017 - 14:44 #5
Hej Asky
Jeg har tidligere lavet meget fra bunden lige som dig, men er gået over til wordpress - det er supergodt.
Du behøver ikke bruge det som en blog :-)
Du kan bruge det som det du bruger asky.dk idag og få en masse tilbehør som kan føre din side smartere osv - du kan lave webshop, galleri og meget meget mere - så bare hop ud i det :-)
Avatar billede Asky Forsker
04. marts 2017 - 16:02 #6
Tak for indlæggene. Jeg har nu fået installeret WordPress44 fra min webudbyder Webhosting. Det er forløbet fuldstændig problemfrit. Jeg har været på biblioteket og lånt et par bøger, så nu er jeg rustet til at gå i gang med "tilbehøret".
Avatar billede MartinW96 Novice
15. september 2017 - 11:16 #7
Hej Asky
Der er også rigtig mange fine templates du kan opbygge din side omkring og så 'bygge' videre på siden herfra i wordpress :-) Jeg har eksempelvis lavet http://listeeksperten.dk ud fra et template, som jeg synes har fungeret rigtig fint.