Avatar billede iart Praktikant
18. februar 2017 - 15:16 Der er 21 kommentarer

red mine filer samt billeder.

defekte computere!

Har to problemer;
1. Kæreste der er hidsig. Har nu tre stk harddiske, fra smadret pcér.

2. Vil have mine filer og billeder redet. Har købt en dock station, har høbt programmet Recuva. Syntes bare ikke der er noget der virker.
Har prøvet at sætte harddiske i min computer, har prøvet med dock station, har prøvet at sætte dem i min Nas, har prøvet det i ubuntu. Kan stadig ikke finde/hente mine billeder. Der har været win styresystemer på alle mine HD.
Kan se nogle mapper fra windows men ikke finde mine filer.
Nogen der ved hvad man kan stille op. Hvad koster det hvis en pro skal rede mine billeder.

venlig hilsen Carsten
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 15:19 #1
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 15:34 #2
Hvis der er tale om almindelige Sata harddiske, så kan diskene ikke tåle stød og slag.
Så hvis PCérne er smadrede, så er HDD sandsynligvis også smadrede, d.vs. at læsearmen er ødelagt. Når disken ikke kan køre i en anden PC, kan hverken Recuva eller andre lignende programmer hjælpe, fordi de skal kunne læse disken, og det kan de jo ikke når disken ikke kan køre.
Det er muligt, at et firma, som har specialiseret sig i data redning kan hjælpe, men det er meget dyrt.
Avatar billede eurositi Ekspert
18. februar 2017 - 15:40 #3
Hvis læsearmen er beskadiget, er det ganske rigtigt umuligt, men du skrev jo, at du godt kunne tilgå harddiskene, så derfor kan TestDisk (helt gratis) måske hjælpe:
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

- Husk at køre en dyb scanning - og sørg for at ha' en anden harddisk klar, som alle de reddede data kan flyttes over på.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 15:53 #4
Der er mange firmaer, som hævder, at de kan rede data.
Nogle er sikkert bedre end andre, men jeg har personligt ikke kendskab til dem.
https://www.google.dk/search?q=Harddisk+date+redning&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gws_rd=cr&ei=V16oWPmJM4S8sQGrkri4BA
Ps.  det lyder som at din kæreste trænger til et mentalt eftersyn.
Avatar billede iart Praktikant
18. februar 2017 - 15:53 #5
diskene fejler ikke noget. Kan bare ikke finde mine billeder og filer.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 15:56 #6
Hvordan skal det forstås? kan du se andet indholdet på diskene, bare ikke dine billeder?
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 15:56 #7
bo data
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 16:05 #8
Ps. hvis du slet ikke kan se nogen data, hvordan skønner du så, at diskene ikke fejler noget?
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. februar 2017 - 16:10 #9
Der er også et program der hedder "Diskeeper".
Måske kan dette hjælpe dig ud af problemet.

http://download.cnet.com/Diskeeper-Professional/3000-2094_4-10023645.html
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 16:16 #10
#9 Men Diskeeper er jo ikke et recovery program, men et diskfragmentations program.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 16:19 #11
fil back fra iart
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. februar 2017 - 16:24 #12
Hvis ikke diskene fejler noget fysisk, så start med at se i E:\users\[brugernavn]\pictures
Eller E:\users\[brugernavn\documents

Forudsat at E: er det drevbogstav harddisken får når du slutter den til, og [Brugernavn] er den bruger på harddisken der har haft PC´en i brug.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 16:36 #13
#12 E:\users\[brugernavn ? Jeg kender selvfølgelig  C:\users\[brugernavn, men hvis
"E" er tilsluttet et OS som er "C" Hvordan kan man så også have E:\ user ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. februar 2017 - 16:56 #14
Hvor skulle den tilsluttes som OS disk?

iart har købt en dock til diskene, der givetvis tilsluttes via USB. Dermed bliver den gamle "OS" disk en "ekstern slave", der sandsynligvis får E: som drevbogstav.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 17:14 #15
Går ud fra, at den "gamle OS" er disken fra en smadret PC? som bliver til en ekstern, som altså ikke længere fungere som OS. Ja Ok, men mit spørgsmål gik på, hvordan kan en ekstern disk have en E:\user? Det er vel kun C-drevet med OS som har en "user"?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. februar 2017 - 17:29 #16
Det er korrekt. Med mindre man har modded Windows kraftigt :-)

Men da den nu eksterne disk jo engang var systemdrevet (C: om du vil), indeholder den jo også en \users sti - nemlig fra da den fungerede som systemdisk. Og det er i brugerprofilen herunder at den gamle windows som standard har gemt data som billeder, film og dokumenter.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2017 - 17:47 #17
Ja du har ret. Har lige selv prøvet det. Disken dukkede op som "I" for det var det drevbogstav som var ledig. Og ja, man kan godt hente data der, hvis man ellers kan få OS til at finde disken :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2017 - 07:12 #18
kontakt et datarednings forma nu, dansk. det er slet ikke så dyrt. de giver en gratis analyse.

problemet er at hvis du har haft dine windows diske i en nas, så er de nok blevet ext3 filformatteret, ellers kan nas ikke bruge dem, og derfor har du mistet alt!

da intet virker, kan vi ikke hjælpe dig. jeg tror nas har lavet om på diskene, desværre.
derfor, kontakt et firma der laver gratis check.    de kan redde nemt, helt ned for 500-800-1200 kr - google "data redning danmark køb tilbud analyse" og der dukker nogle op
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2017 - 07:15 #19
billeder kan godt reddes hvis der kun har været en quick format i nas eller en init, software kan godt finde jpg/alle formater, dog mister du alle filnavne.

det kan recuva IKKE! (det kan ikke ret meget)
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2017 - 20:48 #20
Er spørger ikke med mere?
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. februar 2017 - 22:30 #21
#18 + #19>> Enig i første punkt i 18, og der bør absolut ikke forsøges nogen form for genskabelse med andre data genskabelsesprogrammer, hvis man vil sikre det bedst mulige resultat hos et datagenskabelsesfirma.
Sidwawe- du skriver "problemet er at hvis du har haft dine windows diske i en nas, så er de nok blevet ext3 filformatteret, ellers kan nas ikke bruge dem, og derfor har du mistet alt!"
Det refererede er ikke nødvendigvis korrekt. Hvis der monteres en disk i en fri sokkel i en NAS, så sker der ikke noget med disken, før du som  bruger fortæller nass`en, hvad den skal gøre ved disken.
I "19 skriver du- "billeder kan godt reddes hvis der kun har været en quick format i nas eller en init, software kan godt finde jpg/alle formater, dog mister du alle filnavne.
det kan recuva IKKE! (det kan ikke ret meget) "
Hvad er det Recuva ikke kan og hvad har du at have resten ag linjen i?
Jeg har benyttet Recuva adskillige gange, og stort set altid med tilfredsstillende resultat.
/ptj_11